نیروهای عراقی محاصره فلوجه را تنگ تر کردند

سه شنبه 30 تير 1394 - 22:17

بغداد، العالم ـ پس از تکمیل مرحله نخست عملیات پاکسازی فلوجه، این شهر در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفت و به گفته برخی فرماندهان نظامی، عملیات یورش به آن نزدیک است.

حیدرقاسم خبرنگار شبکه خبری العالم در بغداد گزارش کرد: نیروهای مشترک عراقی پس از چند روز از آغاز عملیات، از تکمیل مرحله نخست شامل محاصره و قطع امدادهای لوجستیکی و حمایت تسلیحاتی از شهر فلوجه خبر دادند.

با این اقدام شهر فلوجه در محاصره کامل ارتش قرار گرفت و نظامیان ضمن کنترل برخی مناطق استراتژیک مانند صقلاویه، موفق به ورود به پژوهشگاه فنی در این منطقه شده و بسیاری از خانه های بمبگذاری شده توسط عناصر تروریست داعش را پاکسازی کردند.

نظامیان عراقی همچنین با پاکسازی منطقه الفهود در نزدیکی صقلاویه، به پیشروی در الخالدیه که شهر فلوجه را به الرمادی وصل می کند، ادامه داده و وارد مناطق الحامضیه و آلبوعیثه شدند.

درد رگیری های این منطقه سرکرده نظامی تروریستها به هلاکت رسید.

درهمین حال حمله عناصرمسلح به بسیج مردمی در منطقه الشیحه در شمال شهر فلوجه با شکست مواجه شد و نیروهای عراقی حدود 40 نفر از تروریستها را کشته و 3 زره پوش را منهدم کردند.

نیروهای مشترک عراق طی دو روز علاوه بر خنثی کردن شمار زیادی مین های کارگذاشته شده در منطقه ، 48 فرد مسلح را کشته و افزون بر 13 خودروی حامل سلاح متوسط را نابود کردند.

برخی فرماندهان نظامی در بغداد با تاکید برآماده سازی نیرو برای عملیات یورش به فلوجه ، تاکید می کنند که عملیات نزدیک است بویژه که عناصرمسلح در برخی مناطق این شهر به استفاده از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی روی آوردند.

درحالی که نیروهای عراقی راهی برای خروج برخی خانواده ها از شهر که تقریبا خالی شده است، ایجاد کردند؛ نیروهای امنیتی به پیشروی ادامه داده و چندین کیلومتر نزدیک به مرکز شهر را آزاد کنند.
07.21  FA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها