ناکامی تروریستها در برابر اهالی دو شهر سوریه + فیلم

چهارشنبه 31 تير 1394 - 14:13

کمیته های مردمی درمناطق تحت محاصره الفوعه و کفریا در حومه ادلب با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش سوریه، حمله گسترده گروه های تروریستی را ناکام گذاشتند.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد، با وجود اینکه مناطقی از شمال ادلب سوریه به اشغال گروه تروریستی جبهه النصره درآمده است، ساکنان مناطق الفوعه و کفریا در حومه ادلب در برابر حملات تروریست ها مقاومت می کنند و حملات آنان را ناکام می گذارند.

مناطق الفوعه و کفریا از 116 روز پیش درمحاصره شدید قرار دارند و اهالی این مناطق در شرایط بسیار بدی به سر می برند زیرا منابع غذایی و نفتی رو به اتمام است و برق و ارتباطات دراین مناطق به طور کامل قطع شده است و درنتیجه نبود خدمات و امکانات لازم در بیمارستان ها ، تنها بیمارستان در الفوه و مرکز درمانی در کفریا با مشکلات جدی روبرو هستند.

گروه تروریستی موسوم به " جیش الفتح " در روزهای اخیر ، حملات خود را علیه این دو روستای محاصره شده تشدید کرده اند و از شروع نبرد "كفريا والفوعه" در واکنش به پیروزی های مکرر ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان در شهر الزبدانی در ریف دمشق خبر داده اند.

در سه روز گذشته بیش از هزار عنصر مسلح تلاش کردند که از اطراف این مناطق به داخل آن نفوذ کنند اما تلاش های آنان بی نتیجه ماند و کمیته های مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش سوریه ، حملات مهاجمان را از چند جهت ناکام گذاشتند و خسارت های زیادی به آنان وارد کردند.

کمیته های مردمی همچنین موفق شدند که با اجرای ضد حملات ، ایست های نظامی تحت کنترل تروریست ها درجاده الحصون – قصر الرمان را به سمت منطقه " بنش" را از کنترل آنان خارج کنند که دراین عملیات ، ده ها نفر از تروریست ها از جمله یک سرکرده سعودی کشته و یا زخمی شدند.

درهمین حال ، کمیته های مردمی ، کنترل تروریست های النصره بر منطقه المداجن واقع در جاده " معره مصرين- الفوعه را تکذیب کرد.

تروریست ها نیز به شکست خود در حمله به الفوعه و کفریا اقرار کردند و جبهه النصره را مسئول شکست خود دانستند.

براساس این گزارش، مهاجمان مسلح برای انتقام از شکست خود، مناطق الفوعه و کفریا را به طور گسترده گلوله باران کردند، تک تیراندازان نیز چند شهروند ازجمله سه کودک را کشتند.

روستاهای الفوعه و کفریا با حدود 45 هزار نفر جمعیت در شمال شرق استان ادلب و در فاصله 20 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع است که منطقه " بنّش " – که محل استقرار گروه های مسلح است- از سمت جنوب و رام حمدان از سمت شمال غرب و معرة مصرين از سمت شمال آن را محاصره کرده است.

 

پربیننده ترین خبرها