سوریه با کشورهای اروپایی مذاکره می کند

سوریه با کشورهای اروپایی مذاکره می کند
جمعه 2 مرداد 1394 - 12:18

العالم - معاون وزیر خارجه سوریه گفت : بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی، پیام های فراوانی برای ما فرستاده اند و اکنون مذاکرات دقیق و واقع بیانه ای را انجام می دهیم .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " فیصل مقدام " در گفت و گو با تلویزیون این کشور تاکید کرد که امیدواریم به بسیاری از نتایجی که سوریه در سال 2011 به آن رسیده بود، دست یابیم.

وی افزود: در نتیجه تحلیل هوشمندانه رهبری سوریه و مقاومت و پایداری پنج ساله این کشور در برابر تروریست ها، جهان از مواضع خود درقبال سوریه عقب نشینی کرده و اکنون شاهد تحولات اساسی در این باره هستیم.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: جهانیان به خوبی دریافته اند که هجوم تروریستی که سوریه را درنوریده سرانجام کشورهای دیگر را دربرخواهد گرفت و سرآغاز آن حملات و انفجارهایی است که به تازگی در کویت، عربستان و ترکیه اتفاق افتاد. کسانی که اقدام تروریستی را ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی خود قرار دادند.

مقداد گفت: اذعان به عدم سرنگونی رهبری سیاسی در سوریه واقعیتی پذیرفتنی در سیاست بسیاری از کشورها است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود : ملت، دولت و ارتش سوریه اطمینان دارند که در جنگ خود ضد تروریسم سازماندهی شده پیروز خواهند شد.

مقداد خاطرنشان کرد: مردم و دولت سوریه خوش‌بین و مطمئن هستند که سوریه در جنگ با تجاوز نظام‌مندی که حدود پنج سال این کشور را هدف قرار داده است، پیروز خواهد شد.

وی افزود: اخیرا منطقه و سوریه شاهد تحولات مهمی بوده اند و شرایط منطقه  هر چند به آرامی به سوی افقی روشن و مثبت در حرکت است.

مقداد همچنین با اشاره به کمکهای دوستان و متحدان سوریه گفت ملت سوریه در حال برداشت ثمره سیاسی مقاومت تاریخی خود هستند.

پایگاه "سوریا الان" به نقل از معاون وزیر خارجه سوریه گزارش کرد: ما هنوز با انکار واهی مقام های  اردنی درباره عدم دخالت این کشور در بحران سوریه مواجهیم. اکنون از آنها می خواهیم که به طور مستقیم از آسیب رساندن به سوریه و ریختن خون مردم این کشور جلوگیری کند.

مقداد افزود: از آنجا که رویداد اصلی در منطقه جنوب درجریان بود، تروریست های دست پرورده اردن، اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس، جام زهرآلود را به حامیان خود دادند و همه خواب هایشان در نتیجه استقامت قهرمانانه ما در جبل العرب و همچنین پایداری اسطوره ای مردم و ارتش قهرمان سوریه در استان درعا و سایر استان ها نقش برآب شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها