بازداشتهای گسترده در ترکیه

بازداشتهای گسترده در ترکیه
يکشنبه 4 مرداد 1394 - 11:22

العالم - مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور 2 هزار نفر را به اتهام پیوستن به گروه های تروریستی بازداشت کرده اند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " چاووش اوغلو " با بیان اینکه آنکارا با گروه های تروریستی خصوصاً داعش با تمام توان خود می جنگد، افزود: ترکیه در قبال تهدیدها و خطرات این گروه ها ساکت نخواهد ماند و با متحدانش برای ریشه کنی تروریسم همکاری می کند.

درهمین حال سومریه نیوز به نقل از شاهدان عینی ساکن مناطق مرزی استان های اربیل و دهوک عراق گزارش کرد: جنگنده های ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) را شدیداً بمباران کردند. مواضع بمباران شده پ ک ک در مناطق مرزی شهر دیرلوک در شمال استان دهوک و منطقه خواکورک شهر سیدکان در شمال استان اربیل قراردارد و هنوز گزارشی درباره تلفات و خسارات این حمله هوائی منتشر نشده است. 

این حمله هوائی سنگین ترین حمله ترکیه به مواضع پ ک ک از زمان اعلام خروج نیروهای مسلح این گروه از خاک ترکیه است.

دولت ترکیه اعلام می کند که در برخورد با پ ک ک هیچ نرمشی نشان نخواهد داد خصوصاً اینکه این گروه روز 22 ژوئیه مسئولیت قتل 2 مأمور پلیس ترکیه را که اجساد آنها نزدیک مرزهای سوریه پیدا شد ، به عهده گرفته است.

پ ک ک مواضع و اردوگاه های آموزشی در استان دهوک – یکی از 3 استان منطقه کردستان عراق – دارد.

ترکیه همچنین به ائتلاف آمریکائی مبارزه با داعش پیوسته و برای اولین بار روز جمعه گذشته مواضع این گروه تروریستی را در سوریه بمباران کرد.

پلیس ترکیه نیز در مناطق مختلف این کشور عملیات بازداشت های گسترده را برای مبارزه با تروریسم آغاز کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها