در شهرکهای نبل و الزهراء چه می گذرد + فیلم

پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 - 14:34

گروههای مسلح، شهرک های محاصره شده نبل و الزهراء در حومه حلب را با دهها راکت هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از شهروندان کشته شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، این حمله گروههای مسلح در سایه رنج و مشکلات ساکنان محاصره شده شهرک های نبل و الزهراء به خاطر کمبود مواد غذایی و پزشکی صورت گرفت.

عناصر تروریستی و تکفیری این دو شهرک را از ماهها پیش با پشتیبانی برخی طرف های منطقه ای در محاصره کامل خود دارند.

درسایه این محاصره، عناصر مسلح دو گروه تروریستی جبهه النصره و جنبش احرار الشام با دهها فروند راکت شهرک های نبل و الزهراء را هدف قرار دادند.

یکی از شهروندان به خبرنگار شبکه العالم گفت: آنها کودکان و زنان و سالخوردگان را با راکت و موشک هدف قرار دادند. وضعیت مردم دشوار بوده و قابل توصیف نیست.

یک شهروند دیگر اظهار داشت: حمله وحشیانه تکفیری ها با راکت و گلوله های حاوی گاز از منطقه الطاموره و ظهر القعله صورت گرفت. یک نوجوان 14 ساله شهید و شماری زخمی شدند.

یک شهروند زن به خبرنگار العالم گفت: گلوله باران شهرک های نبل و الزهراء ظلم و کفر است. مردم تحت محاصره هستند و عناصر مسلح اهالی را راحت نمی گذارند که حتی دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مدرسه بروند.

علاوه بر کمبود مواد غذایی، موارد ابتلا به بیماری به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی رو به افزایش است. خدمت رسانی درمانگاهها نیز متوقف شده است و خطر شیوع بیماریهای واگیر دار به علت رعایت نشدن مسائل بهداشتی ناشی از نبود آب و برق وجود دارد.

یک منبع پزشکی به خبرنگار العالم گفت: خانه ها روی سر صاحبان آنها به خاصر اصابت گلوله های سنگین و راکت ها خراب شده و این امر باعث بروز آسیب دیدگی و جراحت از ناحیه سر، شکم، لگن و دست در افراد شده است. کمک های امدادی اولیه انجام شده است و برخی از بیماران وضعیت آنها خطرناک و تحت مراقبت های شدید هستند.

عناصر مسلح به شیوه های مختلف - از محروم کردن از دسترسی به مواد غذایی و دارو گرفته تا کشتن و گلوله باران محله های مسکونی و هدف قرار دادن خودروهای آمبولانس - به اهالی شهرک های نبل و الزهراء تعدی کرده اند و این درحالی است که انتظار گشایشی در کار آنها وجود دارد. گشایشی که دیرزمانی است انتظار آن را می کشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها