دانش آموزان نبل والزهراء:تحصیل زیر باران گلوله

چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 22:18

با وجود محاصره دو منطقه نبل و الزهراء در حومه حلب توسط تروریستها، دانش آموزان و کادر آموزشی، همچنان بر ادامه روند تحصیل پافشاری می کنند.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، ویرانگری ها، محاصره و درگیری های متوالی در دو منطقه نبل و الزهراء، نتوانست جلوی عزم و ارادت کادر آموزش و پرورش و دانش آموزان را در پایان رساندن سال تحصیلی و برگزار کردن امتحانات پایان سال بگیرد.
یکی از معلمان به خبرنگار شبکه العالم گفت: در دو منطقه نبل و الزهراء توانستیم با همکاری خانواده آموزش و پرورش و مردم دو منطقه، دانش آموزان را تا پایان سال تحصیلی برسانیم.

بر پایه این گزارش، برگزاری امتحانات در دو منطقه نبل و الزهراء، کاری فوق العاده محسوب می شود، زیرا از یک سو محاصره شهرها روند آموزش را کند کرده بود و از سوی دیگر کتاب و امنیتی که دانش آموزان با استفاده از آن ها امکان پیشرفت تحصیلی داشته باشند، وجود نداشت و مدرسه های آن ها همواره زیر سایه گلوله های خمپاره و آر.پی.جی بود.

یکی از معلمان به خبرنگار شبکه العالم گفت: علیرغم همه دشواری ها و کمبودهای موجود اعم از کتاب و پرسنل آموزشی و ادامه گلوله باران دو منطقه، دانش آموزان بدون وقفه در کلاس ها حاضر شدند و تا پایان سال تحصیلی روند تحصیل را پی گرفتند.

اکنون با رسیدنِ فصل امتحانات، امید شمار زیادی از دانش آموزان به پیشرفت تحصیلی افزایش یافته است و همگی امیدوارند که بتواند در دفترهای خود، نقشه کامل سوریه را بکشند.

یکی از دانش آموزان دختر به خبرنگار شبکه العالم گفت: با وجود گلوله بارانِ منطقه توسط گروه های تروریست و تکفیری، به درس خواندن ادامه دادیم و اکنون می خواهیم تلاش برای بازسازی سوریه را از سر بگیریم.

دانش آموزان نبل و الزهراء پافشاری در حضور در کلاس ها و ادامه تحصیل را بخشی از مقاومت می دانند و تاکید دارند که با سلاح علم، به جنگ تندروی و تکفیری گری بروند.

13-15:30
26

پربیننده ترین خبرها