ماجرای انتحاری سعودی داعش که به ترکیه گریخت

ماجرای انتحاری سعودی داعش که به ترکیه گریخت
جمعه 9 مرداد 1394 - 22:28

یکی از اعضای سعودی داعش، پس از انتخاب شدن برای انجام عملیات انتحاری، فرار را بر قرار ترجیح داد و به سوی ترکیه گریخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه از خانوادۀ انتحاری فراری، خبر داد که این شخص پس از یک سال همراهی داعش، در اواخر ماه رمضان توسط سفارت عربستان در آنکارا به مسئولان قضایی عربستان سعودی تحویل داد شد.

این منبع که از نزدیکان انتحاری فراری است و نخواست نامش فاش شود، به روزنامه الحیات گفت: او که 27 سال دارد، از ساکنان شهر "حفر الباطن" در شمال شرقی عربستان است و تا دبیرستان درس خوانده است. وی قبلا به سرقت خودرو و انجام عملیات آکروباتیک با آن ها مشهور بود، اما ناگهان یک سال پیش سر از سوریه در آورد و به داعش پیوست.

وی بارها از جبهه سوریه به عراق و بالعکس منتقل شد تا این که برای انجام عملیات انتحاری با کمربند انفجاری انتخاب شد. او از این مساله چنان به وحشت افتاد که تصمیم گرفت فرار کرده و جان خود را نجات دهد.

به گفتۀ این منبع، انتحاری فراری، با یکی از قاچاقچی های سوری تماس گرفت و در برابر پرداخت مبلغی هنگفت، از سوریه به ترکیه گریخت، اما هنگام مستقر شدن در هتلی در یکی از مناطق ترکیه در نزدیکی مرز سوریه، افراد مقیم در هتل به او مظنون شده و او را به پلیس معرفی کردند، پلیس نیز او را بازداشت و سپس زندانی کرد.

این منبع تاکید کرد که مسئولان ترکیه، تا 10 روز ماجرای بازداشت این انتحاری را کتمان کرد، آن گاه وی را به سفارت عربستان در آنکارا تحویل داد که سفارت نیز او را با هواپیمای خصوصی به عربستان فرستاد و به زندان الحائر منتقل کرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها