تلاش اعراب برای بازگشایی سفارت در دمشق

يکشنبه 11 مرداد 1394 - 21:19

دمشق، العالم - پس از تونس و امارات، اینک برخی دیگر از کشورهای عربی درپی ازسرگیری روابط با سوریه و بازگشایی سفارت خود در دمشق هستند و احتمالا کویت، سومین کشوری است که در این راه گام بر می دارد.

به گزارش خبرنگار العالم در دمشق، پیروزی های ارتش سوریه و افزایش حامیان حل مسالمت آمیز بحران این کشور باعث شده که کشورهای عربی درپی ازسرگیری روابط خود با نظام دمشق باشند.

برخی از کشورهای عربی پس از چند سال قطع روابط با نظام سوریه هم اکنون درپی ازسرگیری روابط هستند و منابع خبری سوری نیز اعلام می کنند که هیأت های سیاسی و دیپلماتیک چند کشور عربی اخیرا به دمشق آمده اند تا با مقامات سوری درباره ازسرگیری روابط و همکاری در مبارزه با تروریسم مذاکره کنند. 

ملاذ مقداد رئیس مرکز تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: امیدواریم که بازنگری تونس و امارات در روابط خود با سوریه ناشی از فهم دقیق مسائل دیپلماسی، روابط و لزوم تداوم همکاری کشورهای عربی با یکدیگر باشد همکاری که تأمین کننده منافع ملت ها و دولت ها است. 

مساله بازگشایی سفارتخانه های عربی در دمشق نشان می دهد که کشورهای عربی فهمیده اند که نظام سوریه از حمایت ارتش و مردمش و متحدان منطقه ای و بین المللی اش برخوردار است. 

گفته می شود که کویت سومین کشور عربی خواهد بود که سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.

فیصل عزوز نماینده پارلمان سوریه هم در گفتگو با العالم گفت: برخی از کشورهای عربی به فکر ازسرگیری تدریجی روابط خود با سوریه هستند به عنوان مثال تونس دفتری را در دمشق برای رسیدگی به امور اتباع خود در سوریه افتتاح کرد و امارات نیز همین کار را انجام داده است.

عزوز گفت: ازسرگیری روابط اجتناب ناپذیر است، به ویژه در شرایطی که تروریسم، کشورهای خلیج فارس را نیز هدف گرفته است.

کارشناسان معتقدند که بازنگری برخی از کشورهای عربی و غیرعربی در روابط خود با سوریه، ریشه در ایستادگی و پایداری ملت و ارتش این کشور در جنگ تحمیلی دارد.

MKH-2-09:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها