وقتی دوربین به کمک داعش می‌آید !

وقتی دوربین به کمک داعش می‌آید !
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 11:11

گروه تروریستی داعش برای رسیدن به اهداف خود، از قدرت رسانه استفاده بسیاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش با کمک بازوهای تبلیغاتی خود سعی کرده تا این گروه را در دنیا بزرگ جلوه دهد و عناصر بیشتری را از مناطق مختلف دنیا جذب کند.
اما تاریخچه استفاده تروریستها از رسانه برای ایجاد رعب و وحشت، به 22 سپتامبر 2004 باز می گردد. در آن زمان گروهک تروریستی موسوم به "توحید و هجرت" به سرکردگی "ابو مصعب زرقاوی" اردنی، که از پایه گذاران داعش نیز به شمار می آید، یکی از گروگانهای آمریکایی خود به نام "یوجین آرمسترانگ" را مقابل دوربین سربرید. فیلم این جنایت به سرعت در اینترنت منتشر شد و گزارهای آمریکایی نیز حکایت از آن داشت که این عملیات اعدام به دست خود زرقاوی انجام شد.
این نخستین عملیات سربریدن به دست گروه‌های تروریستی در منطقه بود، و با اینکه فیلم برداری و مونتاژ آن به صورت غیر حرفه‌ای صورت گرفت، اما پایه گذار روش ویژه این گروه تروریستی در مراحل بعدی تحول آن بود. "توحید و هجرت" پس از مدتی به "مجلس شورای مجاهدین" تغییر نام داد و بعد از آن که فعالیتهای آن به سوریه گسترش یافت، گروه های تروریستی دیگر را نیز جذب کرد و اکنون با نام داعش در حال فعالیت است.
داعش اکنون با در اختیار داشتن سه مؤسسه رسانه‌ای به نامهای الاعتصام، الحیات و الفرقان، بیش از 200 فیلم و مستند و گزارش مصور از فعالیتهای خود در عراق و سوریه تولید کرده، ولی موضوع قابل توجه استفاده این گروه تروریستی از روشهای جدید و پیشرفته در فیلم برداری، مونتاژ و کارگردانی در تولید این فیلمهای تبلیغاتی است، به صورتیکه استفاده از جلوه‌های ویژه در برخی از این فیلمها و مستندها در حد فیلمهای هالیوودی است.
داعش پس از گذشت بیش از 10 سال از نخستین اعدام، اکنون در فیلمهای جدید خود تلاش می کند تا کشتار و جنایت و سربریدن انسانها را به گونه‌ای به تصویر بکشد که برای مخاطبانش جذاب به نظر بیاید و در این راه علاوه بر استفاده از جدیدترین تکنیکها در جلوه های ویژه و استفاده از انواع دوربین‌های فیلم برداری پیشرفته و کارگردانی فیلمها، سرودهایی تحریک کننده را به منظور جذب تروریستها از مناطق مختلف دنیا در این فیلمها می‌گنجاند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها