صحنه‌‌هایی از نبرد با داعش در خط مقدم فلوجه + ویدئو

سه شنبه 13 مرداد 1394 - 19:52

الانبار (العالم) خبرنگار العالم از استان الانبار عراق گزارش داد ارتش و نیروهای مردمی ضربات سنگینی را به عناصر داعش وارد کرده و روستاها و مناطق العوینات، البوجمیل، البوسدیره و روستای سجر در شمال فلوجه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

به نظر می رسد، درگیری ها در اطراف فلوجه میان نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش هر لحظه شدت بیشتری می یابد و ارتش از تاکتیک های جدید و عامل غافلگیری به عنوان عامل مهم در یکسره کردن جنگ به نفع خودشان بهره می گیرند.
"وسام التمیمی" خبرنگار العالم روز سه شنبه گزارش داد: در درگیری های اخیر، نیروهای مردمی توانستند روستاهای العوینات، البوجمیل، البوسدیره و السجر در شمال فلوجه را از لوث عناصر تروریستی داعش پاکسازی نمایند که در جریان آن، عناصر گروهک تروریستی مذکور، به شدت ریزش نمودند.
به گفته فرماندهان نظامی عراقی، با وجود دشواری های فراوان در درگیری ها، عملیات نظامی براساس نقشه ها به پیش می رود.
یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق در این باره گفت: روند عملیات براساس نقشه های نظامی در حال انجام است و در حال حاضر ما در محور "گردان های الجهاد"، "دسته الشهداء" هستیم و زمانی که به طرف دشمن پیشروی کردیم گردان های الجهاد نیز از طرف مقابل پیشروی کردند و ما تروریست ها را در طرف مقابل غافلگیر کردند. این در حالی است که آنها هرگز این اقدام را پیش بینی نکرده بودند.
در رمادی نیز نیروهای عراقی مشترک، شهر را از منطقه "البوعیثه" در شمال، محاصره کردند. همچنین نیروهای عراقی در منطقه "الکرطان"، علیه داعش پیشروی کردند.
درگیری ها در این منطقه به شدت ادامه دارد و در جریان آن، دهها تروریست در اطراف فلوجه و الکرمه کشته و زخمی شدند.
یکی از نیروهای مردمی نیز در این باره به خبرنگار العالم گفت: آنها قطعا شکست خواهند خورد. اما مشکل اصلی ما، بمب گذاری تروریست ها در مسیر پیشروی نیروهای عراقی است؛ البته یگان های مهندسی به مسؤولیت های خودشان در این زمینه عمل می نمایند و در صورتی که این بمب گذاری ها وجود نداشت، فلوجه تاکنون کاملا آزاد شده بود.
یک نیروی عراقی دیگر نیز در این باره افزود: ما به لطف فتوای مرجعیت و حمایت مردم، پیروز خواهیم شد و آنها هرگز قادر به پیروزی نخواهند شد.
تروریست های داعش، در محورهای مختلف در حال دریافت ضربات پیاپی هستند و این امر باعث زمین گیر کردن و وادار شدن آنها به عقب نشینی به مرکز فلوجه شده است. اما همین موضوع باعث شده است تا به اهداف مشخصی برای نیروی هوایی عراق تبدیل شوند.
نیروهای عراقی با تاکتیک های نظامی مؤثر توانسته اند، تروریست های داعش را در مناطق مختلف حومه شهر فلوجه، دور زده و آنها را در شهر السجر واقع در شمال این شهرستان به محاصره دربیاورند.

پربیننده ترین خبرها