اختصاص 40 میلیون دلار برای یهودی سازی غرب مسجدالاقصی

اختصاص 40 میلیون دلار برای یهودی سازی غرب مسجدالاقصی
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 13:20

نیروهای اشغالگر در بخش قدیمی قدس این روزها تحرکات خود را برای تکمیل طرح یهودی سازی منطقه الشرف واقع در غرب مسجدالاقصی افزایش داده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی حدود 40 میلیون دلار برای اجرای طرحهایش در این شهرک اختصاص داده و تحت نظارت شرکت " توسعه شهرک یهودی" اجرا می شود.

گفتنی است این طرح زیر نظر "یوال اشتاینتیز" وزیر زیرساختها و "زئیف الکاین " وزیر رژیم صهیونیستی در امور قدس اجرا و توسط آنان حمایت می شود و اهمیت زیادی نیز برای آن قائلند.

بر اساس این طرح که "کیوپرس" مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجدالاقصی نیز در جریان آن قرار گرفت، پارکینگی زیرزمینی با ظرفیت 600 خودرو پس از حفاری در بخش جنوب شرقی این شهرک نزدیک مسجد الدیسی احداث خواهد شد و برای رسیدن به این پارکینگ تونلی زیرزمین حفر خواهد شد که باید از دیوار تاریخی قدس بگذرد.

گفتنی است مناطق اطراف مسجد العمری واقع در مرکز شهرک نیز مورد توجه رژیم صهیونیستی است به گونه ای که برای احداث مغازه های تجاری در آنجا و بهینه سازی زیرساختها حدود 25 میلیون شیکل (واحد پول اسراییل) هزینه خواهد شد.

این در حالی است که به زودی برای اجرای طرح دو آسانسور در عمق زمین برای مرتبط کردن حی الشرف به حی المغاربه و منطقه البراق، به منظور افزایش جمعیت یهودیها و تشویق توریسم و دسترسی آسان به منطقه دیوار البراق مجوز صادر خواهد شد که حدود 26 میلیون شیکل هزینه آن است.
این در حالی است که در هفته های آتی، مناقصه ای برای آغاز احداث کنیسه بزرگ با عنوان "جواهر اسراییل" درهمین شهرک به ارزش 45 میلیون شیکل برگزار خواهد شد.

به گفته برخی منابع اسراییلی این طرح، در چارچوب طرح "ایتی بتسلال" مدیر جدید شرکت الحی الیهودی است و هدف از آن فراهم شدن زمینه برای انتقال دهها ملک بیت المقدس به یهودی هاست و رسما در اداره ثبت زمین های اسراییلی (طابو) نیز ثبت خواهد شد.
گفتنی است شهرک الشرف یکی از مناطق مقدسی است که اشغالگران قدس سال 1967 بر آن تسلط یافتند و بخش زیادی از آن را تخریب و آن را به شهرکی به نام الحی الیهودی تبدیل کردند.

این شهرک در غرب مسجدالاقصی در اطراف حی المغاربه قرار دارد و مساحت آن حدود 200 هزار متر مربع است و حدود 6000 شهرک نشین دارد که اشغالگران حدود پنج سال پیش "کنیسه الخراب" را که بزرگترین معبد در بخش قدیمی قدس است، در آنجا احداث کردند.

پربیننده ترین خبرها