ظریف راهی مسکو شد

ظریف راهی مسکو شد
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 10:59

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) برای گفت وگو با مقامات روسیه راهی این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ظریف در این سفر یک روزه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره تعمیق و توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر رایزنی خواهد کرد.

ظریف که با استقبال مقامات وزارت خارجه روسیه وارد فرودگاه 'ونوکوای3' مسکو شد، امروز مذاکرات و رایزنی های کاری را آغاز و پس از مذاکره با لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه روسیه شرکت می کند. 

تهران و مسکو طی سال های اخیر به دلیل داشتن منافع، سیاست و مواضع همسو، در زمینه بحران منطقه ای بویژه سوریه همکاری و اقدامات مشترکی را اتخاذ کردند از سوی دیگر بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی و روابط بین الملل پس از توافق 14 جولای وین (23 تیر) اعلام کردند که این توافق می تواند پارادایم موفقی برای دیگر منازعات و بحران های منطقه باشد.
حالا محمد جواد ظریف پس از یک سفر دوره ای به لبنان ، سوریه ، پاکستان و هندوستان که هفته پیش صورت گرفت، در راه یک سفر یک روزه به روسیه است تا در زمینه مسایل مهم بین المللی و منطقه ای با مقامات ارشد روسیه دیدار و رایزنی کند.
به گفته برخی منابع، بحران سوریه ، طرح ایران در باره بحران یمن، مقابله با تروریسم و فعالیت های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، افزایش هرچه سریع تر همکاری های دوجانبه در زمینه اقتصادی به ویژه اجرای پروژه های حوزه انرژی شامل برق هسته ای از جمله محورهای مورد گفت وگو بین ظریف و مقامات مسکو است. 

همچنین گفته می‌شود که رایزنی درباره جمع‌بندی موضوعات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و همکاری‌های دو کشور در این زمینه نیز در دستور کار این سفر قرار دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها