شکست سنگین متجاوزان سعودی در مأرب

شکست سنگین متجاوزان سعودی در مأرب
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 12:58

نیروهای متجاوز سعودی باردیگر در برابر ارتش و کمیته های مردمی یمن شکست خوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای متجاوز سعودی در چارچوب عملیات به اصطلاح «بازپس گیری صنعا از مأرب» شکست سنگینی متحمل شدند زیرا نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند دو عملیات پیشروی افراد مسلح القاعده مورد حمایت نیروهای سعودی و اماراتی را در استان مأرب ناکام بگذارند و تلفات زیادی به آن ها وارد کنند. تا جایی که دهها نفر از افراد مسلح متجاوز کشته و زخمی شدند و دستکم 21 دستگاه خودروی نظامی سعودی منهدم شد.

منابع رسانه ای نیز گفتند پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند بالگرد آپاچی عربستان را در منطقه حریب واقع در جنوب مأرب سرنگون کرد.

از سوی دیگر افراد مسلح القاعده و مزدوران سعودی بعد از پیشروی به سوی برخی تپه های نزدیک مواضع تحت کنترل ارتش یمن، در منطقه الفاو در کمین گرفتار شدند و درگیری های شدیدی با سلاح های مختلف در این منطقه و مناطق صحن الجن و تله المصریین و تلال السود جفینه رخ داد. ارتش یمن نیز تجهیزات نیروهای سعودی و اماراتی را هدف قرار داد و این نیروها در درگیری ها از بالگردهای آپاچی استفاده کردند.

در مرز عربستان نیز ارتش و کمیته های مردمی عملیات ویژه اجرا کردند و منابع یمنی از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی بعد از تسلط بر چهار پایگاه خبر دادند و گفتند در منطقه الربوعه در ظهران عسیر سه بولدوزر منهدم شد.  

ارتش یمن و کمیته های مردمی پایگاه سعودی القمبوع را با خمپاره هدف قرار دادند و نظامیان سعودی با خودروهای خود از این منطقه فرار کردند. ارتش و کمیته های مردمی دو بولدوزر سعودی را هنگام ایجاد خاکریز در پایگاه سعودی المصفق هدف قرار دادند و یک خودرو را منهدم کردند.

واحد موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی هم پایگاه سعودی الجابری را در جیزان هدف قرار داد که پس از آن آمبولانس ها راهی این منطقه شدند.

پیش از این نیز ارتش یمن و کمیته های مردمی پیشروی نظامی سعودی برای بازپس گرفتن پایگاه دارالنصر در استان جیزان را ناکام گذاشتند. تعدادی از خودروهای زرهی سعودی سعی داشتند در جیزان پیشروی کنند که با حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواجه شدند و براثر آن دو دستگاه خودرو و یک خودروی هامر و دو تانک آبرامز منهدم شد.


 

پربیننده ترین خبرها