رییس جمهور فراری یمن آلت دست امارات

رییس جمهور فراری یمن آلت دست امارات
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 14:06

دولت امارات، عبدربه منصور هادي، ریيس جمهور مستعفي و فراري يمن، را مجبور كرد تا نايف البكري استاندار عدن را به علت وابستگي وي به حزب اخواني "الاصلاح" از سمتش بركنار كند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت عربي 21، ریيس جمهور فراري و مستعفي يمن، نايف البكري را بركنار و وزير جوانان و ورزش را به جاي وي به سمت استاندار عدن منصوب كرد.

يك منبع دولت عبدربه منصور هادي به سايت عربي 21 گفت: هادي به البكري گفته است كه امارات چندبار از وي خواسته است تا او را از اين سمت كنار بگذارد.

اين منبع افزود: ریيس جمهور مستعفي و فراري يمن به البكري پيشنهاد داد كه به ابوظبي سفر كرده و با مسوولان اماراتي گفت وگو و آنها را متقاعد كند كه شريك خوبي براي كار در داخل عدن است؛ بويژه كه امارات به تنهايي پرونده امنيتي و اطلاعاتي و اقتصادي شهر عدن را در دست دارد اما اماراتي ها با اين پيشنهاد مخالفت كردند.

اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، افزود: مسوولان اماراتي ايده بركناري البكري را در جريان سفر هادي به ابوظبي در ماه گذشته مطرح كردند اما هادي توضيحاتي را براي متقاعد كردن مسوولان اماراتي براي بركنار نشدن البكري مطرح كرد كه در نهايت اماراتيها اين توضيحات را نپذيرفته و بار ديگر خواهان بركناري البكري شدند.

باوجود اينكه البكري پيشتر اعلام كرده كه از حزب اخواني الاصلاح استعفا داده است اما مسوولان اماراتي بر بركناري البكري اصرار كردند زيرا بیشتر اعضاي تيم او وابسته به اخوان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها