تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی روسی به سوریه

تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی روسی به سوریه
سه شنبه 31 شهريور 1394 - 20:19

ارتش سوریه جنگنده ،هواپیمای بدون سرنشین و تجهیزات نظامی از روسیه برای مبارزه با داعش دریافت کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منابع رسانه ای حداقل 5 فروند هواپیما و تعدادی هواپیمای بدون سرنشین روسیه روز جمعه گذشته به پایگاهی نظامی در شهر لاذقیه منتقل شد .  
بر اساس این گزارش، تسلیحات روسی تأثیر خود را در میدان جنگ با داعش نشان می دهد و ارتش سوریه برای اولین بار این تسلیحات را در شهرهای دیر الزور (شرق) و الرقه (شمال) به کار می برد .
یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: تسلیحات روسی پیشرفته و دقیق است و شامل دو نوع هجومی و دفاعی می شود و برخی از این تسلیحات دارای موشک های کنترل از راه دور است  .
منبع نظامی دیگری در لاذقیه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ارتش سوریه علاوه بر دریافت جنگنده ، هواپیمای بدون سرنشین نیز دریافت کرده است که این هواپیماهای بدون سرنشین در شناسایی اهداف بسیار دقیق هستند و ما رادارها و دوربین های دید در شب نیز دریافت کرده ایم.
ولید معلم وزیر خارجه روسیه اخیرا اعلام کرده است که چیزی فراتر از حمایت تسلیحاتی روسیه از سوریه در کار است که باعث برتری سوریه بر توطئه گران خواهد شد  .
روزنامه کومرسانت روسیه نیز اعلام کرد : قراردادهای تسلیحاتی مسکو و دمشق شامل تحویل 5 فروند جنگنده میگ – 29 ام / ام 2 به سوریه تا سال 2016 و 3 جنگنده مشابه دیگر تا سال 2017 می شود.
این روزنامه روسی افزود : روسیه همچنین به متحد خود اولین گروه از هواپیماهای آموزشی " یاک 30 "را تحویل خواهد داد.
کومرسانت تأکید کرد که هیچ توافقنامه جدیدی بین روسیه و سوریه امضا نشده است و همه این تسلیحات و تجهیزات نظامی طبق قراردادهای سابق به سوریه تحویل داده می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها