اوباما دست هایش را دربرابر تیراندازان بالابرد!

اوباما دست هایش را دربرابر تیراندازان بالابرد!
جمعه 10 مهر 1394 - 11:52

العالم - رئیس جمهوری آمریکا پس از تازه ترین رویداد تیراندازی و کشته شدن 10 نفر در آن کشور، با بیانی عاجزانه گفت که تیراندازی در کشورش عادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اظهارات باراک اوباما پس از حادثه تیراندازی صبح روز پنجشنبه در دانشکده ای در شهر روزبورگ ایالات اورگان در غرب آمریکا مطرح شد.

عامل این تیراندازی که 10 کشته و 20 مجروح برجا گذاشت، جوان ۲۶ ساله به نام ‘کریس هارپر مرسر’ Chris Harper Mercer بود.

سی.ان.ان گزارش کرد ضارب در تبادل آتش با نیروهای پلیس کشته شد.

اوباما در انتقاد از این حادثه گفت:" به نظر (وقوع) تیراندازی های مرگبار در آمریکا به امری عادی تبدیل شده است".

رئیس جمهوری آمریکا که اظهاراتش درجمع خبرنگاران در کاخ سفید امروز(جمعه) از شبکه های تلویزیونی یورونیوز، فرانس۲۴ و سی.ان.ان پخش شد، حادثه تیراندازی مرگبار در ایالت اورگان و وقوع چنین حوادثی را در آمریکا غیرقابل باور دانست.

وی گفت:" سخن گفتن پس از چنین حوادثی ؛ عادی و تکراری شده و حتی سخنان من در این مکان نیز در مورد این حادثه تکراری شده است."

اوباما خواستار محدودیت قانون حمل سلاح در آمریکا شد و از کنگره خواست در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: "هرچند ماه یکبار شاهد وقوع تیراندازی های مرگبار در آمریکا هستیم."

اوباما تصریح کرد به دلیل اهمال دولت و سیاستمداران آمریکایی ، خانواده های آمریکایی هر بار شاهد از دست دادن عزیران خود در اماکن عمومی این کشور هستند.

کشتار شهروندان آمریکایی در اماکن عمومی بخصوص در محیط های تحصیلی در آمریکا مسبوق به سابقه است و براساس گزارش منابع غربی طی سه سال گذشته تاکنون ۱۴۲ حادثه تیراندازی در مدارس سراسر آمریکا رخ داده است.

درجریان کشتار در مدرسه ‘کلامباین’ Columbine در ایالت کنتیکت آمریکا درآوریل سال ۱۹۹۹ میلادی ۱۵ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر مجروح شدند. این حادثه تا آنزمان یکی از مرگبارترین حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا به شمار می رفت.

درحادثه تیراندازی دسامبر ۲۰۱۲میلادی به مدرسه ابتدایی ‘سندی هوک’ در ‘نیوتاون’ ایالت کنتیکت یک جوان آمریکایی ۲۰ کودک و شش بزرگ سال را به ضرب گلوله کشت.

همچنین در حادثه تیراندازی در پلی تکنیک ویرجینیا در آوریل ۲۰۰۷ میلادی درایالت ویرجینیا ۳۲ نفر کشته و ۱۷تن دیگر مجروح شدند.

در حادثه مرگبار در ‘آورورا’ در ایالت کلارادوی آمریکا نیز یک جوان آمریکایی با تیراندازی در یک سالن سینما ۱۲نفر را کشت و ۷۰ تن دیگر را مجروح کرد.

همچنین در حادثه تیراندازی در کلیسای چارلستون آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی، یک نوجوان سفید پوست آمریکایی ۹شهروند سیاه پوست را به قتل رساند. وی توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در هفتم شهریورماه گذشته گزارش داد نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی ‘هاروارد’ در دانشگاه ‘نورث ایسترن’ آمریکا نشان می دهد وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی سه برابر شده است.

بنا بر این تحقیق ، در این بازه زمانی هر ۶۴ روز یک حادثه کشتار جمعی توسط افراد مسلح در خاک آمریکا روی داده و این درحالیست که در ۲۹ سال قبل از این دوره زمانی، بطور متوسط هر ۲۰۰ روز یک فاجعه از این دست روی داده بود.

براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال ۲۰۱۳ میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم ۸۴ هزار و ۲۵۸ نفر مجروح ( ۲۷ نفر از ۱۰۰ هزار نفر) و ۱۱ هزار و ۲۰۸ نفر نیز کشته (چهار نفر از ۱۰۰ هزار نفر) شده اند.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها