مدودیف: حمله به داعش برای دفاع از ملتمان است

مدودیف: حمله به داعش  برای دفاع از ملتمان است
شنبه 11 مهر 1394 - 20:41

العالم - "دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه هدف از عملیات نیروی هوایی این کشور در سوریه، را دفاع از ملت روسیه در مقابل تروریسم ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مدودیف در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیا 24" افزود: روسیه هیچ گونه منافع اقتصادی گسترده در سوریه ندارد و منابع مالی بودجه روسیه هزینه های عملیات هوایی در این کشور را پوشش می دهد.

پایگاه روسیا الیوم به نقل از دیمیتری مدودیف نوشت: نیروهای روسیه آمادگی خوبی دارند و این امر زمینه پرداخت حقوق و مسلح کردن مجدد ارتش را فراهم می کند.

نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه این کشور سلاح به سوریه صادر می کند، افزود: این امر نیازمند مبالغ هنگفتی نیست و ممکن است هزینه آن به صدها میلیون دلار برسد.

مدودیف همچنین با اشاره به اینکه هدف از عملیات هوایی کشورش در سوریه دفاع از ملت روسیه است، تصریح کرد: ما از مردم روسیه در برابر تهدید تروریسم محافظت می‌کنیم و بهتر است مبارزه با تروریسم در خارج از روسیه صورت گیرد تا در داخل این کشور و روسیه از تجربیات گسترده ای در زمینه مبارزه با تروریسم برخوردار است.

وی با تأکید مجدد بر ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه، گفت: حل بحران سوریه از طریق گفتگو و مذاکره از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که بتوان مخالفان و دولت سوریه را وادار به نشستن بر سر میز مذاکره برای مطرح کردن پیشنهادها پیرامون آینده این کشور کرد.

 ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش را از روز چهارشنبه گذشته آغاز کرده که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها