دمشق، حمایت مصر از سوریه را ستود

دمشق، حمایت مصر از سوریه را ستود
پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 13:36

وزارت خارجه سوریه از اعلام مخالفت مصر با انتقادهای شکل گرفته در مورد عملیات نظامی روسیه علیه گروهک های تروریست در سوریه استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه بر لزوم ازسرگیری روابط سوریه و مصر با توجه به وجود یک دشمن مشترک به نام تروریسم برای هر دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" به نقل از مقداد افزود: تروریست ها در اردن وارد عمل نشدند زیرا در سوریه شکست خوردند. در واقع فعال نشدن تروریست ها در اردن ناشی از مواضع حکیمانه و مدبرانه رهبران اردن نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر سوریه سقوط کند، لبنان و اردن ظرف یک ساعت سقوط خواهند کرد. هر کس در حال حاضر در کنار سوریه قرار گیرد، در واقع در کنار خود و ملتش علیه تروریسم ایستاده است.

مقداد افزود: روسیه پس از اینکه ثابت شد آمریکا در مبارزه باتروریسم صداقت ندارد، وارد نبرد با تروریسم شد. حملات هوایی روسیه ظرف چند روز به دستاوردهای بزرگی تحقق بخشید که بسیار بیشتر از دستاوردهای تحقق یافته توسط ائتلاف آمریکایی طی بیش از یک سال گذشته است.

معاون وزیر خارجه سوریه در مورد همکاری چین با سوریه گفت: نبرد سوریه و چین با تروریسم یکی است. سوریه آماده است تا ایفای هر گونه نقشی از سوی دوستان چینی در این خصوص را بپذیرد. همکاری رژیم طیب اردوغان با تروریست ها باعث شد تا آنها وارد خاک این کشور شوند. به همین دلیل چینی ها می دانند که تروریست ها همانند سوریه آنها را هدف قرار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها