شرکت بیش از 6 میلیون زائر عاشورای حسینی درکربلا

شرکت بیش از 6 میلیون زائر عاشورای حسینی درکربلا
يکشنبه 3 آبان 1394 - 10:49

العالم - رییس شورای استان کربلا روز شنبه از مشارکت 6 میلیون و 300 هزار زائر در مراسم روز عاشورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نصیف الخطابی" با تاکید بر موفقیت اجرای طرح امنیتی و خدمات رسانی به زائران، از مشارکت جنگنده های اف 14 عراق برای اولین بار در برقراری امنیت زائران خبر داد.

وی در گفت وگو با سومریه نیوزبیان کرد: بیش از 6 میلیون زائر در مراسم عاشورا در روز دهم محرم شرکت و تا پایان آیین هروله طویریج در صحن کربلای معلی که پایان مراسم عاشوراست، شرکت داشتند.

طویریج که نام دیگر آن “هندیه” است، منطقه ای در ۱۰ کیلومتری کربلاست که در زمان قیام امام حسین (ع) محل سکونت قبیله بنی اسد بوده و عزاداران حسینی در کربلا به رسم دیر رسیدن اهالی این شهر در عصر عاشورا به کربلا، مراسم عزاداری خود را از این منطقه آغاز می کنند و تمام ۱۰ کیلومتر را با پای برهنه و هروله کنان لبیک می گویند. 

رییس شورای استان کربلا افزود: حدود 300 هزار زائرعرب و خارجی از 26 کشور جهان در این مراسم شرکت داشتند.

وی با اشاره به موفقیت طرح امنیتی و خدمات رسانی استان کربلا با همکاری گروه های مرتبط و وزارتخانه های دولت فدرال عراق افزود:جنگنده های اف 16 نیز برای اولین بار با اقدام به گشت زنی هوایی در استان کربلا، در تامین امنیت زائران ایفای نقش کردند.

الخطابی خاطرنشان کرد، همکاری ساکنان استان کربلا در گذر از بحرانهای اقتصادی و تنگناهای مالی استان و کلا مشکلات کشور، نقش به سزایی در موفقیت های کشور داشته است.

وی از مشارکت 560 هیات عزاداری حسینی در کربلا ؛ برای خدمت رسانی به زائران خبر داد.

تولیت بارگاه مطهر امام حسین (ع) در کربلا پیش از این، از مشارکت سه میلیون زائر درمراسم مشهور "هروله طویریج" و هم چنین از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی خبرداده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها