جایزه بزرگ پوتین برای شناسایی بمب‌گذاران هواپیما

جایزه بزرگ پوتین برای شناسایی بمب‌گذاران هواپیما
سه شنبه 26 آبان 1394 - 16:42

روسیه به فرد یا افرادی که تروریست‌های بمب‌گذار در هواپیمای مسافری این کشور را شناسایی کنند، 50 میلیون دلار جایزه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان امنیت فدرال روسیه پس از تایید تروریستی بودن واقعه سقوط دو هفته پیش هواپیمای ایرباس 321 این کشور در سینای مصر، 50 میلیون دلار پاداش برای معرفی عاملان این اقدام تعیین کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز امروز (سه شنبه) دستور افزایش حملات هوایی به مواضع تروریست ها در سوریه را در پاسخ به این اقدام تروریستی صادر کرد.

پوتین پس از گزارش «آلکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: فعالیت های جنگنده های روسی در سوریه باید افزایش بیابد به طوری که جنایتکاران بدانند که انتقام از آنها اجتناب ناپذیر است.

پوتین گفت: تمامی عاملان سقوط هواپیمای روسی شناسایی و به مجازات خواهند رسید و آنان مطمئن باشند که روسیه حتما اقدام خواهد کرد.

بورتنیکوف گزارش داده است که بر روی بسته های بار و قطعات هواپیما نشانه های مواد منفجره وجو دارد و براساس ارزیابی ها عامل این سقوط انفجار بمبی با قدرت انفجاری یک کیلو تی ان تی بوده است.

مکالمات خلبانان هواپیمای حامل گردشگران روسی در 20 دقیقه نخست پرواز از شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ و به ویژه از زمان قطع تماس با شبکه ارتباط هوایی تا سقوط که چهار دقیقه بوده عادی است و فقط در لحظه بروز حادثه صداهای غیرعادی به ثبت شده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان به عنوان هفت کشور اصلی اردوگاه ضد ملت سوریه، به همراه رژیم صهیونیستی، از حدود پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان را به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش آغاز کردند که براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

روسیه پس از درنگ طولانی، سرانجام در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از 3300 هدف تروریستی را نابود کرده است.

مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها