واکنش اردوغان به خریداری نفت از داعش

واکنش اردوغان به خریداری نفت از داعش
جمعه 6 آذر 1394 - 14:23

رئیس جمهور ترکیه به گفته های مسئولان روس درخصوص خریداری نفت از گروه تروریستی داعش واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در گفت وگوی مطبوعاتی خود تصریح کرد که ولادیمیر پوتین همتای روسی وی حاضر نشده است تا پاسخ تماس او را درباره سقوط هواپیمای روسی بدهد.

اردوغان درباره سرنگونی جنگنده روسیه گفت: جنگنده ترک ابتدا متوجه ملیت هواپیمایی که آن را روز سه شنبه سرنگون کرد نشده بود.

وی با طرح این ادعا که این هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه شده بود، گفت: "خلبان ترک از این هواپیما و یک هواپیمای دیگر خواست که حریم هوایی ترکیه را ترک کند. اما هواپیمای روسی توجهی به این درخواست نکرد و در نتیجه جنگنده های ترک مجبور به مداخله شدند."

به گزارش سایت فرانس 24، اردوغان افزود: اگر نیروی هوایی ترکیه می دانست که این هواپیما متعلق به روسیه است؛ طور دیگری عمل می کرد. وی در عین حال به حادثه ای که پیش از این اتفاق افتاده و او درباره آن با پوتین صحبت کرده بود، اشاره کرد و افزود: این مسأله هم مربوط به "حاکمیت" کشورش می شود.

اردوغان با اشاره به روابط اقتصادی "پیشرفته" ترکیه با روسیه خاطرنشان کرد که ترکیه هیچ علاقه ای به بروز تنش در روابط کشورش با روسیه ندارد.

وی با بیان اینکه پوتین پاسخ تماس تلفنی وی را نداده است، افزود: "پوتین قبل از اینکه آنکارا را مجبور به عذرخواهی درباره این مسأله کند باید تمام داده ها و اطلاعات نظامی موجود در باره این حادثه را به دقت مطالعه و بررسی کند."

اردوغان این گفته های روسیه را که ترکیه از داعش نفت می خرد، بی پایه و اساس خواند و از کسانی که ترکیه را در این خصوص متهم می کنند خواست تا دلیل و مدرک ارائه دهند.

او گفت که اگر واقعا مدرکی در این خصوص ارائه شود، از سمت خود کناره گیری می کند. 

پربیننده ترین خبرها