زیان 20 میلیارد دلاری ترکیه از مجازات های روسیه

زیان 20 میلیارد دلاری ترکیه از مجازات های روسیه
چهارشنبه 11 آذر 1394 - 22:50

حزب "جمهوری خواه خلق" ترکیه اعلام کرد که زیان وارد شده به اقتصاد ترکیه ناشی از مجازات های اقتصادی مسکو حدود 20 میلیارد دلار معادل 3 درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عثمان بوادک" نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق به روزنامه "حریت" گفت: درآمد ترکیه از صادرات کالا به بازارهای روسیه حدود 6 میلیارد دلار، از گردشگری حدود 7 میلیارد دلار و تجارت چمدانی حدود 6 میلیارد دلار است.
این نماینده حزب اپوزیسیون ترکیه افزود: تفریحگاه "آنتالیا" که معروفترین تفریحگاه کشور محسوب می شود بیشترین زیان را دیده، همچنین حدود 40 هزار روس در "آنتالیا" و حدود 200 هزار ترک در روسیه ساکنند که به همین علت، بحران میان ترکیه و روسیه باید در سریع ترین زمان حل شود.   
حزب جمهوری خواه خلق ترکیه قدیمی ترین حزب سیاسی این کشور محسوب می شود.
دولت روسیه اول دسامبر 2015 محدودیت هایی در زمینه واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از ترکیه اعمال و پروازهای چارتر با ترکیه را ممنوع کرد.
همچنین قرار است از ابتدای سال 2016 میلادی از اتباع ترکیه برای سفر به روسیه هزینه ویزا اخذ، و به کار گیری کارگر ترک در روسیه ممنوع شود.  

دولت روسیه اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را به دلیل اقدام آنکارا در هدف قرار دادن جنگنده سوخو- 24 و خودداری از عذرخواهی از مسکو، اعلام کرد و قرار است از اول سال 2016 میلادی، اجرایی شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها