فرودگاه آمریکایی در منطقه کردنشین سوریه؟

فرودگاه آمریکایی در منطقه کردنشین سوریه؟
جمعه 13 آذر 1394 - 22:51

به نوشته یک روزنامه لبنانی، کارشناسان امریکایی در مراحل پایانی تجهیز یک فرودگاه متروک ویژه امور کشاورزی در منطقه تحت کنترل "یگان‌های حمایت از ملت کرد" و تبدیل آن به فرودگاه نظامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی کارشناسان فنی امریکایی از حدود 50 روز پیش، برای توسعه و آماده سازی باندهای این فرودگاه برای استفاده هواپیماهای جنگی تلاش می کنند تا طول باند را به 2500 متر و عرض آن را به 250 متر برسانند.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: فرودگاه ابوحجر در منطقه تل الحجر در حومه شرقی حسکه در منطقه تحت کنترل "یگان‌های حمایت از ملت کرد" قرار دارد. این فرودگاه در جنوب شرق شهر رمیلان واقع است که نزدیک مرز سه کشور سوریه، عراق و ترکیه است و پایگاه تسلیحاتی اصلی یگانهای حمایت از ملت کرد و حاوی بزرگترین انبارهای سلاح و ذخیره است. این فرودگاه یک فرودگاهی زراعی است که اداره کشاورزی حسکه از آن برای سم پاشی استفاده می کرد و از سال 2010 از کار افتاده است.

این فرودگاه به واشنگتن کمک خواهد کرد تا یک مکان امن دیگری برای فرودآمدن نیروهایش (مانند نیروهای کماندو) فراهم کند و از هم پیمانان خود حمایت نظامی کند؛ نیروهایی که در حال حاضر  پس از ورود به شهرک الهول در نزدیکی مرزهای عراق و تسلط بر سد جنوبی حسکه واقع در 25 کیلومتری جنوب شهر حسکه پس ازدرگیری با داعش، به کنترل حومه جنوبی حسکه نزدیک می شوند.

جبهه الشدادی پایگاه داعش در استان حسکه، در پی مذاکرات غیرمستقیم دو طرف از طریق میانجیگرهای عشایری برای "عقب نشینی از شهر بدون درگیری و پرهیز از کشته شدن غیرنظامیان"، شاهد نوعی آرامش است.

در حومه شمالی حلب نیز نیروهای سوری، بار دیگر کنترل تنب و مریمین در حومه عفرین را که پیشتر در معرض حمله "جبهه النصره" و "احرار الشام" قرار گرفته بودند، به دست گرفتند.

همزمان با تلاشهای نیروهای سوریه برای پیشروی در منطقه و بستن جاده اعزاز ـ حلب و رسیدن به گذرگاه السلامه با ترکیه، مناطق کشتعار، المالکیه و مطحنه الفیصل شاهد بمباران متقابل میان دو طرف است.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها