پیشروی‌های جدید ارتش سوریه در ریف دمشق + فیلم

شنبه 14 آذر 1394 - 15:11

ارتش سوریه مزارع شمالی روستای مرج السلطان را در استان ریف دمشق به کنترل خود درآورد و نیروهایش به سوی 2 روستای حرستا القنطره و نوله این استان پیشروی می کنند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، حومۀ شرقی شهر دمشق - پایتخت - که غوطه شرقی نامیده می شود و در استان ریف دمشق واقع است، همچنان صحنه درگیری های مسلحانه است، و گروه های تروریستی متحمل تلفات و خساراتی شده اند و ارتش اخیراً تعدادی از مواضع یکی از این گروه ها را به نام " جیش الاسلام " منهدم کرد.
ارتش در اطراف فرودگاه مرج السلطان نیز با تروریست ها درگیر شد و با توپخانه خود 3 موضع آنها را منهدم کرد .
ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در مناطق مختلف غوطه شرقی ادامه می دهد و بروز اختلاف و نزاع داخلی بین سرکردگان گروه های تروریستی فعال در این مناطق به پیشروی نیروهای ارتش کمک کرده است .
ارتش در مناطق حرستا و جوبر استان ریف دمشق نیز 2 موضع تروریست های جیش الاسلام را منهدم کرد و در جنوب جوبر با تروریست های دیگر درگیر شد و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند و یا زخمی کرد. 
یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت : همه تحرکات گروه های تروریستی در جوبر رصد می شود و مواضع آنها در تیررس مستقیم نیروهای ارتش است و تاکنون تعدادی از آنها به هلاکت رسیده اند و این گروه ها به علت تحمل مستمر تلفات و خسارات دچار اختلافات درونی شده اند.
این فرمانده ارتش سوریه افزود : نیروهای ارتش به کُندی پیشروی می کنند ولی پیشروی آنها کاملاً برنامه ریزی شده و دقیق است و بیشتر تلفات متعلق به گروه تروریستی جیش الاسلام است .
ارتش در غوطه غربی نیز با توپخانه منطقه داریا را زیر آتش گرفت و 5 تروریست را به هلاکت رساند و منطقه حجر الاسود نیز صحنه درگیری های مسلحانه بود .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها