تشدید اوضاع بحرانی مردم یمن به علت تداوم محاصره+فیلم

پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 22:21

العالم - عربستان سعودی بی توجه به مشکلات مردم یمن همچنان به محاصره دریایی ، هوایی و زمینی آن کشور ادامه می دهد و فاجعه انسانی گرسنگی و کمبود در آن کشور را تشدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حاکمان ریاض همچنان بر ادامه محاصره همه جانبه یمن اصرار دارند و با تنگ ترکردن حلقه محاصره و با نادیده گرفتن درخواست های سازمان ملل متحد مانع نزدیک شدن کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به سواحل یمن می شوند.

درچنین شرایطی سازمان های بین المللی هشدار می دهند که گرسنگی و سوء تغذیه در یمن به علت تداوم محاصره و کمبود دارو و غذا تشدید شده است.

سازمان ملل متحد اعلام می کند که ساکنان 10 استان از مجموع 22 استان یمن امنیت غذائی ندارند و در آستانه گرسنگی هستند.

نزدیک به 14 میلیون و پانصد هزار نفر از مردم یمن به علت تجاوز و محاصره 8 ماهۀ عربستان نیاز مبرم به مواد غذائی دارند. 

احمد الکبسی فعال رسانه ای و سیاسی یمن امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تجاوزات عربستان وحشیانه تر شده است و شهروندان عادی یمن بهای حملات انتقام جویانه عربستان را می پردازند.

بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی یمن به علت تداوم محاصره جوابگوی مراجعه کنندگان خود نیستند زیرا با کمبود شدید دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی و قطع مکرر برق مواجه هستند.

مطیع الفقیه روزنامه نگار یمنی در مصاحبه با العالم گفت: درهر کشوری در جهان جنگ یا تجاوزی اتفاق می افتد ولی بیمارستان ها نباید آسیبی ببیند.

وزارت منابع آبی یمن اعلام می کند که متجاوزان با تخریب مخازن آب 2 میلیارد و 430 میلیون ریال (11 میلیون و 350 هزار دلار آمریکا ) به بخش آبی این کشور آسیب رسانده اند و گزارش های بین المللی نیز حاکیست که 16 میلیون یمنی از آب شُرب محرومند.

محمد مداعس مدیر امور فنی سازمان آب یمن در مصاحبه با العالم گفت: خدمت آب رسانی به مردم در کمترین سطح خود قرار دارد به نحوی که ما قبلاً در هر روز یک میلیون و 600 هزار مترمکعب آب پمپاژ می کردیم ولی هم اکنون در هر 15 روز فقط نزدیک به 300 هزار لیتر پمپاژ می کنیم زیرا برق مکرر قطع است و مراکز پمپاژ آب و مخازن آب تخریب می شود و همین امور باعث محرومیت مردم از آب شده است. 

FF-10-16:30

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها