آزادسازی 20 روستای حومۀ لاذقیه از دست داعش

شنبه 21 آذر 1394 - 15:00

ارتش سوریه، بیش از 20 روستای حومۀ لاذقیه را از عناصر گروه تروریستی داعش، پاکسازی کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لاذقیه، ارتش سوریه و هم پیمانانش، جبل عطیره و تپه های اطراف آن در جبهه حومۀ شمالی را زیر آتش سنگین گرفتند.
این حملات، در پی پیروزی های پیشینِ ارتش و آزادسازی تپه های مشرف به اطراف کوه های زاهیه و کتف یعقوب در شمال جویبار الاحمر صورت گرفت.

دوربین شبکه العالم، ارتش سوریه را در این منطقه همراهی کرد و آزادسازی بیش از 20 روستا و منطقه را طی چند روز گذشته، رصد کرد.

یکی از نظامیان ارتش سوریه که خواست نامش فاش نشود، به شبکه العالم گفت: هر کجا باشند، ما در کمین آن ها خواهیم بود. ما به صورت 24 ساعته، در خط مقدم، در کمین آن ها نشسته ایم و به زودی پیشروی خواهیم کرد و آن ها را زیر پا له می کنیم.

در حومۀ لاذقیه که کانون درگیری های میدانی است، جنگنده های روسی به یاری نیروی هوایی سوریه شتافته و چندین پایگاه عناصر مسلح تروریست را با کمک یکدیگر در حومه شمال و شمال شرقی لاذقیه بمباران کردند. در این میان، توپخانه و نیروهای زمینی ارتش سوریه به پشتیبانی از نیروی هوایی پرداختند و نیروی هوایی نیز به نوبۀ خود، زمینه را برای پیشروی نیروهای سوری و هم پیمانانش به سمت کوه ها و تپه های حومه شمالی لاذقیه فراهم کردند.

این عملیات نظامی که جنگِ تسلط بر تپه ها و کوه ها به شمار می رود، با هدف قطع امدادرسانی به عناصر مسلح تروریست از مرزهای ترکیه به حومه ادلب و حماه از طریق حومه لاذقیه صورت می گیرد.

در حال حاضر، ارتش سوریه، همه سلاح های خود را در حومۀ شمالی لاذقیه به کار گرفته است و جنگ از عطیره و تپه های سیریا تل در محور کسب تا مناطقِ آزاد شده توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش در جویبار الاحمر واقع در حومه لاذقیه گسترده است و تا تحقق کاملِ اهداف متوقف نخواهد شد.
26

پربیننده ترین خبرها