داعش دو نفر را در لیبی اعدام کرد

داعش دو نفر را در لیبی اعدام کرد
دوشنبه 23 آذر 1394 - 21:33

العالم - عناصر گروه تروریستی داعش، زن و مردی را در شهر سرت لیبی اعدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از یک خبرگزاری رسمی نزدیک به دولت لیبی، عناصر گروه تروریستی داعش، زن تبعه مغرب را به اتهام "سحر و جادو" و مرد فلسطینی را به اتهام جاسوسی در شهر سرت (450 كیلومتری شرق طرابلس) اعدام کردند.

این خبرگزاری نزدیک به دولت قانونی لیبی، به نقل از شاهدان عینی گزارش داد عناصر داعش دیروز (یکشنبه) همچنین دست یک لیبیایی را به اتهام سرقت قطع کردند.

گروه داعش از ژوئن گذشته، شهر سرت در ساحل دریای مدیترانه را به اشغال خود درآورده و با بهره برداری از اوضاع ناآرام لیبی بر اثر درگیری های میان گروه های رقیب و مسلح، درصدد توسعه نفوذ خود در این منطقه است.

"جان ايو لودريان" وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه گفت که گروه داعش یورش به سمت داخل لیبی را آغاز کرده و تلاش می کند تا به چاه های نفت واقع میان شهرهای سرت و بنغازی (درهزار کیلومتری شرق طرابلس) دست یابد.

لودريان به رادیو "ار تی ال" گفت که عناصر داعش برای توسعه مناطق تحت اشغال خود در امتداد 250 کیلومتری ساحل تلاش می کنند، اما نفوذ به داخل را آغاز کرده اند و سعی می کنند به چاه های نفت و ذخایر نفتی دست یابند.

شمار عناصر داعش در لیبی بین دو تا سه هزار نفر تخمین زده شده که یکهزارو500 نفر از آنان در شهر سرت حضور دارند.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد، برخی از عناصر داعش، در سوریه جنگیده اند و به کشورشان بازگشته اند، همچنین برخی از آنان نیز به ویژه از تونس، سودان و یمن وارد لیبی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها