بهایی که اسرائیل برای ترور قنطار خواهد پرداخت

بهایی که اسرائیل برای ترور قنطار خواهد پرداخت
دوشنبه 30 آذر 1394 - 13:59

العالم - خوشحالی صهیونیست ها از ترور سمیر قنطار طولانی نخواهد بود زیرا آن ها بهای سنگینی برای این اقدام خواهند پرداخت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر چاپ لبنان امروز( دوشنبه ) نوشت: خوشحالی اسرائیلی ها از ترور سمیر قنطار، سردار اسیران لبنانی طولی نخواهد کشید. آن ها تصور می کنند که این پرونده را بسته اند اما زمانی که سخنرانی امشب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به پایان برسد، اسرائیلی ها متوجه خواهند شد که فاکتور جدیدی هست که باید بهای آن را بپردازند، بهای آن نیز سنگین خواهد بود.

در این حال نیروهای مقاومت می دانند که اسرائیلی ها از ژوئیه 2006 و بلکه از زمان آزادسازی در سال 2000 سعی دارند با ایجاد درگیری شرایطی ایجاد کنند تا در میدان نبرد و در زمینه های اطلاعاتی و امنیتی «دست برتر» را داشته باشند اما حزب الله آن ها را با اقدامی که فکرش را هم نمی کنند، غافلگیر می کند. 

ترور سمیر قنطار از سوی اسرائیلی ها نه برای خود شهید و نه مقاومت و نه خانواده اش غیرمنتظره نبود. او همواره می گفت که «باور کنید به اینجا بازنگشته ام جز برای اینکه به فلسطین بازگردم. بازگشتم تا بازگردم».

زندگی سمیر قنطار در اسارت و آزادی سرشار از مقاومت بود از نخستین عملیات او در نهاریا گرفته تا اسارت طولانی (حدود سی سال) و آزادی و پیوستن دوباره به صفوف مقاومت و در نهایت هم به شهادت رسید.

وی در سال 1978 ميلادي طي يك عمليات ضد صهيونيستي در شهر صهيونيست نشين «نهاريا» به اسارت در آمد و حدود سی سال بعد در سال 2008 آزاد شد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

سمير قنطار در تاريخ 22 آوريل 1979 در حالي كه تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضاي گروه فلسطيني «جبهه خلق براي آزادي فلسطين» به نام‌هاي عبدالمجيد أصلان، مهنا المؤيد و احمد الأبرص به شمال اراضي اشغالي نفوذ كردند و به محل اقامت يك صهيونيست به نام هاران در شهر نهاريا يورش بردند و در اقدامي متهورانه او را ربودند.

در همين زمان با نيروهاي پليس مواجه و با آنان درگير شدند كه در جريان اين درگيري يكي از نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي كشته شد. در اين درگيري دو تن از همراهان قنطار يعني اصلان و مؤيد شهید شدند اما خود وي و احمد أبرص از سوي نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي دستگير شدند.

روزنامه السفیر چاپ لبنان در ادامه این مطلب درباره حمله هوایی به محل اقامت سمیر قنطار، خاطرنشان کرد، دو جنگنده اف 15 اسرائیل از دور ساختمانی را در جنوب منطقه جرمانا در حومه دمشق پایتخت سوریه بمباران کردند. این دو جنگنده از پایگاه هتساریم در جنوب فلسطین اشغالی به سمت شمال به پرواز در آمدند سپس بدون عبور از خط آتش بس در جولان چهار بمب هوشمند اسپایس 2000 به این ساختمان شلیک کردند.

از زیر آوار این ساختمان پیکرهای شهید سمیر قنطار «فرمانده کمیته های مردمی در جولان آزاد شده» و دو شهید دیگر به نامهای محمد نعسو و فرحلان شعلان بیرون کشیده شد اما 20 نفر دیگر از ساکنان این ساختمان زخمی شدند.  

پیش از این در تابستان گذشته نخستین تحرکات رژیم صهیونیستی برای ترور سمیر قنطار با شکست مواجه شد. در این عملیات بالگرد اسرائیلی کاروانی را در ورودی منطقه «حضر» هدف قرار داد. آن ها گمان می کردند سمیر قنطار در این کاروان است. در این حمله سه نفر از نیروهای مقاومت شهید شدند و اسرائیل به سرعت اعلام کرد که قنطار کشته شده است اما طولی نکشید که این خبر تکذیب شد.

به احتمال زیاد، آمریکایی ها با اسرائیلی ها در زمینه سازی برای عملیات ترور سمیر قنطار در منطقه جرمانا همکاری کرده اند. واشنگتن هشتم سپتامبر گذشته سمیر قنطار را در فهرست تروریست های تحت تعقیب قرار داد و با این کار برای رژیم صهیونیستی پوششی اضافی در خصوص ترور او فراهم کرد پوششی که این رژیم نیازی به آن ندارد.

بنابراین گزارش، پیکر سمیر قنطار عصر امروز در منطقه الغبیری در جنوب بیروت تشییع خواهد شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز امشب درباره ابعاد و اهداف این عملیات اسرائیل و واکنش مقاومت به آن سخنرانی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها