تظاهرات ضد آل سعود در کشورهای مختلف + فیلم

دوشنبه 14 دی 1394 - 09:21

مردم کشورهای مختلف جهان در واکنش به جنایت آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، مردم تهران در اعتراض به جنایت اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی سرشناس و رهبر شیعیان عربستان، تظاهرات کردند و شعارهایی علیه حکومت آل سعود سر دادند. گروهی از دانشجویان در اطراف سفارت عربستان تجمع کردند و در حالی که عکس های آیت الله النمر را در دست داشتند، شعارهایی در محکومیت سیاست های آل سعودی سر دادند.

از سوی دیگر شهرداری تهران نام خیابانی را که سفارت عربستان در آن واقع است به نام شهید نمر باقر النمر تغییر داد.

تظاهرات در تهران.

تظاهرات در تهران


تظاهرات اعتراض آمیز همچنین در بسیاری از شهرهای اسلامی در محکومیت جنایت اعدام آیت الله النمر ادامه یافت و تظاهرکنندگان از جامعه بین المللی خواستند حکومت آل سعود را برای پایان دادن به توطئه های آن که هدفش برانگیختن فتنه های مذهبی است، بازخواست کند.

ممنوعیت ورود کالاهای عربستانی

در تعدادی از شهرهای عراق مردم در اعتراض به جنایت اعدام آیت الله النمر تظاهرات کردند و مقامات عراقی در تعدادی از استان ها تصمیم گرفتند ورود کالاهای عربستان را ممنوع کنند. تظاهرکنندگان از نهاد قضایی عراق خواستند هر چه سریعتر عربستانی هایی را که در مسائل تروریستی محکوم شده اند، اعدام کند.  

تظاهرات در پایتخت بلژیک

در بروکسل پایتخت بلژیک نیز تظاهراتی مقابل سفارت عربستان در محکومیت اعدام آیت الله نمر باقر النمر برگزار شد.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، جنایات حکومت آل سعود علیه مسلمانان، قتل و کشتار بیگناهان و حرمت شکنی این حکومت را محکوم کردند. تظاهرکنندگان از نهادها و سازمان های بین المللی خواستند برای متوقف کردن جنایات مقامات عربستان وارد عمل شوند.

شرکت کنندکان در این تظاهرات از نقش شهید النمر در دفاع از مردم عربستان در برابر حکومت و ایستادن در کنار مظلومان و ستمدیدگان تمجید کردند.

در کشورهای پاکستان، بحرین، منطقه قطیف عربستان و چند ایالت هند نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت اعدام آیت الله النمر برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها