وزیر دفاع عربستان درباره جنگ با ایران چه گفت؟

وزیر دفاع عربستان درباره جنگ با ایران چه گفت؟
پنج‌شنبه 17 دی 1394 - 22:32

العالم ـ در پی تنش اخیر میان عربستان و ایران، جانشین ولیعهد عربستان تاکید کرد که کشورش اجازه نمی دهد این تنش به جنگ بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در گفتگویی با نشریه انگلیسی زبان "اکونومیست"، در پاسخ به سوالی درباره امکان وقوع جنگ مستقیم میان دو کشور گفت: "به هیچ وجه چنین چیزی را پیش بینی نمی کنیم و هرکسی که تشویق به جنگ کند، حتما از سلامت کامل عقلی برخوردار نیست؛ زیرا جنگ عربستان و ایران آغاز فاجعه ای بزرگ برای منطقه است و بازتاب مهم و گسترده ای بر دیگر کشورهای جهان خواهد داشت. مسلما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد".

به دنبال اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه درعربستان و مخالفت های گسترده مردم در ایران و سایر کشورهای جهان با این اقدام سعودی ها، مقام های ریاض تلاش کردند با اجرای سیاست فراررو به جلو و قطع روابط با تهران نگاه افکار عمومی را از موضوع اعدام و عواقب ناشی ازآن منحرف کنند.

اعدام آیت الله شیخ نمر هم در سطح رسمی و هم در سطح مردمی در سراسر جهان اسلام محکوم شد، همچنین تظاهراتی در شرق عربستان ، ایران، عراق، بحرین، لبنان و هندوستان، پاکستان و سایر کشورهای جهان در اعتراض به اعدام این روحانی برجسته عربستانی برگزارشد.

پربیننده ترین خبرها