دستگیر شدن هماهنگ کننده انفجارهای ضاحیه بیروت

دستگیر شدن هماهنگ کننده انفجارهای ضاحیه بیروت
يکشنبه 20 دی 1394 - 20:20

العالم - هماهنگ کننده عوامل انفجارهای لبنان از جمله انفجار در برج البراجنه واقع در ضاحیه جنوبی بیروت دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دستگاههای امنیتی لبنان، امروز یکشنبه هماهنگ کننده مجموعه انفجارها در لبنان، از جمله انفجارهای دو ماه گذشته برج البراجنه واقع در ضاحیه بیروت را که با گروهک تروریستی داعش در شمال سوریه در ارتباط بود دستگیر کردند.
یک منبع امنیتی در بیروت در این باره اعلام کرد: نیروهای امنیت داخلی در شهر طرابلس، "خالد سیف الدین زین الدین" ملقب به "ابوطلحه" را که هماهنگ کننده تیم مجموعه اقدام های تروریستی در لبنان از جمله دو انفجار برج البراجنه بود دستگیر کردند. این دو انفجار در ماه نوامبر گذشته به وقوع پیوستند و گروهک تروریستی داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفت.
این منبع افزود: فرد دستگیر شده با گروهک تروریستی داعش در الرقه سوریه در ارتباط بود.
به گفته این منبع، دستگیری ابوطلحه پس از مدتها کار اطلاعاتی و تحت نظر قرار گرفتن وی انجام گرفت. به ویژه اینکه پس از دستگیری بلال البقار طراح اصلی انفجارهای برج البراجنه در ماه گذشته، وی مخفی شده بود.
سازمان امنیت داخلی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی شعبه اطلاعات پس از کار عملیاتی و تعقیب دقیق، بامداد امروز طی یک عملیات امنیتی بی سابقه در محله القبه در طرابلس، عامل اصلی تیم تروریستی انجام دهنده دو انفجار برج البراجنه در ضاحیه جنوبی دستگیر شد و تحقیقات تحت نظر قضات متخصص همچنان ادامه دارد.
به گفته یک منبع امنیتی در شمال لبنان، فرد دستگیر شده "خالد سیف الدین زین الدین" 30 ساله و از اهالی شهرک قرصیتا در منطقه الضنیه در شمال لبنان است.
یادآور می شود دوازدهم نوامبر گذشته بر اثر وقوع دو انفجار تروریستی در یک خیابان کم عرض در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت، 44 نفر کشته و حدود 240 تن دیگر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها