"اعراب خلیج فارس با لبنان قطع رابطه کنند"!

سه شنبه 29 دی 1394 - 22:30

..اگر با من بود، روابط دیپلماتیک با لبنان را قطع می کردم و همۀ کمک‌های ارسالی از کشورهای عربی به لبنان را متوقف می کردم و سرمایه ها را از لبنان بیرون می کشیدم..!

این جمله ای است که یکی از نویسندگان مشهور روزنامه سعودی "الحیاة" از قول مقام ارشد یکی از کشورهای عربی خلیج فارس نقل کرده است.
"جهاد الخازن" از نویسندگان ثابت و باسابقۀ روزنامه سعودی الحیاة در یادداشتی در شماره روز سه شنبه این نشریه آورده است: این جمله را از زبان یکی از حاکمان کشورهای عربی خلیج فارس شنیدم و وزیر خارجه یکی از این کشورها هم دو هفته پیش مشابه همین مطلب را به من گفت، اما از ابتدا تاکید کرد که این سخن، با نام یا حتی بدون نام او نباید ذکر شود!
به نوشته الخازن، این مقام عربی به وی گفته که لبنان نمی تواند بر روی دو طناب راه برود یا هر طرف را که بهتر است، برگزیند؛ یا ما و یا ایران!
وی در ادامه گفت: حتی عراق هم در اتحادیه عرب به نفع عربستان سعودی و علیه ایران رأی داد، اما لبنان رأی ممتنع داد و اکنون ما از رفتن شهروندان خود به لبنان احساس امنیت نمی کنیم، چون فرودگاه تحت کنترل نیروهای حزب الله است(!)
خشم حکام عرب خلیج فارس از لبنان، از آنجا آغاز شد که در رأی گیری کاملا "آزاد" و "دموکراتیک"! تشکل موسوم به اتحادیه عرب، نماینده لبنان به دلیل ذکر نام حزب الله در بیانیه پایانی نشست ریاض، به آن رأی موافق نداد.

پربیننده ترین خبرها