انفجار مقابل سفارت روسیه در کابل 7 کشته به جا گذاشت +تصاویر

انفجار مقابل سفارت روسیه در  کابل 7 کشته به جا گذاشت +تصاویر
چهارشنبه 30 دی 1394 - 19:00

العالم ـ برخی گزارشهای رسانه ای حاکی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک سفارت روسیه در کابل است که به کشته شدن دست کم هفت نفر از شهروندان افغان انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد که در انفجارعصر امروز چهارشنبه، 7 نفر کشته و25 تن دیگر زخمی شدند.

ژنرال همایون عینی فرمانده پلیس امداد و نجات در گفتگو با خبرگزاری افغانستانی "باجوک" گفت که یک انتحاری، کامیون کوچک بمب گذاری شده خود را عصر چهارشنبه در پارکی نزدیک منطقه سوم پلیس منفجر کرد.

راشاتودی به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ آسیبی به کارکنان سفارت روسیه وارد نشده ، اما ساختمان آن به دلیل شدت انفجار آسیب دیده است.

شاهدان عینی نیز پیش از این در گفتگو با "طلوع نیوز" تاکید کردند که انفجار توسط یک عامل انتحاری صورت گرفت، در حالی که یک روزنامه نگار در کابل بیان کرد که انفجار خودروی بمب گذاری شده، کاروان سفیر روسیه در افغانستان را هدف قرار داد.

یک منبع دیپلماتیک روسیه در گفتگو با خبرگزاری "تاس" با بیان اینکه هیچ یک از شهروندان روسیه بر اثر این انفجار آسیب ندیدند، گفت بر طبق ارزیابی های بین المللی، این حمله هیات دیپلماسی روسیه را هدف قرار نداده است.

این در حالی است که هیچ طرفی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفت.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها