تحصن اهالی شهرهای شیعه‌نشین سوریه در دمشق

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 08:24

العالم - مردم ساکن روستاهای تحت محاصره گروههای ترویست در الفوعه، کفریا، نبل و الزهراء سوریه با تجمع در مقابل دفتر صلیب سرخ جهانی در دمشق خواستار دریافت کمک های بشردوستانه دارویی و غذایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تعدادی از ساکنان این روستاها که با سختی خود را به دمشق رسانده اند، شرایط زندگی و وضعیت بیماران و کودکان در مناطق خود را بحرانی توصیف کرده و از نهادهای بین المللی خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به این وضع شدند.

یکی از تجمع کنندگان به شبکه خبری العالم گفت: از صلیب سرخ می خواهیم برای نجات کودکان مداخله کند، زودتر اقدام کنید زیرا وقت بسیار تنگ است و بیماران در حال مرگند، کودکان دچار بیماری های مسری و مزمن شده اند و همه این ها به سبب کمبود دارو است.

"پاول کرزیسیاک" سخنگوی صلیب سرخ در سوریه در این خصوص به خبرنگارالعالم گفت: تلاش خواهیم کرد در قبال همه نیازهای انسانی در سوریه پاسخگو باشیم و کمک های بشردوستانه را به مناطقِ تحت محاصره از جمله الفوعه و کفریا برسانیم.

مردم الفوعه و کفریا در تحصن خود، خشمگینانه فریاد برآوردند تا صدای اهالیِ تحت محاصرۀ این روستا به سازمان های بین المللی برسد و برای برچیدن محاصره مردم این روستاها اقدامی عملی پیشه کنند.

در این میان، تعداد اندکی از ساکنان الفوعه و کفریا که موفق شده بودند از آن خارج شوند، سعی کردند پیام ها و نامه های مردمِ تحت محاصره را به جامعه جهانی برسانند.

یکی از این تحصن کنندگانِ آزاد شده به شبکه العالم گفت: مردم روستاهای ما زخمی اند اما همچنان پایدار مانده اند اما در عین حال، رنج می کشند، آتش می گیرند، از گرسنگی می میرند و صدایشان به هیچ جا نمی رسد، نه سازمان های بشردوست و نه سازمان ملل.

یکی از زنان متحصن درمقابل دفتر صلیب سرخ نیز به شبکه العالم گفت: گازوئیل، یکی از مهم ترین نیازهای حیاتی در سوریه است زیرا از آن برای گرم شدن و در پخت و پز، و به عنوان سوخت موتور برق و بیمارستان ها استفاده می شود اما مردم روستاهای ما تحت محاصره اند و گازوئیل به هیچ وجه به آنان نمی رسد و زندگی آن ها کاملا مختل است.

تحصن کنندگان تاکید کردند که برچیدن محاصره این روستاها، نیازی انسانی است و سازمان های بین المللی در رسیدگی به نیازهای انسانی در سوریه، چشمانشان نابینا و گوش هایشان ناشنوا شده است.
25-16:51
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها