گرۀ کورِ "جیش الاسلام" در گفت وگوهای ژنو

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 14:31

دی میستورا فرستادۀ سازمان ملل به سوریه، در حالی گفت وگوهای ژنو را آغاز کرد که گروه های مخالف، همچنان بر ضرورت درج نام گروه تروریستی جیش الاسلام به عنوان یکی از گروه های میانه روی حاضر در مذاکرات پافشاری می کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، پس از کش و قوس ها و حرف و حدیث های فراوانِ مخالفان در خصوص شرکت در کنفرانس گفت وگوهای ژنو، این نشست سرانجام آغاز شد.

استفان دی میستورا ضمن اعلام این موضوع خاطر نشان کرد که باید برای برقراری آتش بس، مذاکراتی جدی صورت گیرد.

وی افزود: آغاز گفت وگوها به این معنی است که چالش، از هم اکنون آغاز شده است و ما توانایی لازم برای بررسی مسائل در سطوح مختلف را داریم.

در این میان، آن چه شگفتی همگان را برانگیخت، پافشاری سالم المصلد عضو هیئت مخالفان در خصوص ضرورت شرکت جیش الاسلام به عنوان حزب مخالف در گفت و گوها بود. وی خواهان میانه رو خواندنِ این گروه تروریستی بود که جنایت های مختلفی ضد ملت سوریه مرتکب شده است.

"عماد ساره" رئیس شبکه خبری السوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: جنایتکاران، برای همه شناخته شده هستند، نیازی به جمع آوری مدرک در این خصوص وجود ندارد، کافی ست نگاهی به صفحه های فیس بوک بیندازیم، خواهیم دید که چگونه محمد علوش علیه مردم سوریه مرتکب جنایت می شود و دمشق و حومۀ آن را با گلوله های خمپاره هدف قرار می دهد و منطقه زینبیه را منفجر می کند. فاجعه ای که ده ها کشته و زخمی داشت. علاوه بر آن می توان ده ها جنایت دیگر را نیز نام برد که همین اشخاص که آن ها را مخالفان میانه رو می خوانند، مرتکب شده اند.

"الیسار معلا" از فعالان رسانه ای سوری نیز گفت: از مخالفان سوری در ریاض، بیش از این توقع نداشتیم، ما خوب می دانیم که آن ها چه کرده اند. من شهروندی سوری هستم و در خاندان ما، هیچ خانواده ای نیست که از آسیب این افراد در امان مانده باشد.

انتظار می رود که امروز سه شنبه، دیدارهایی دوجانبه میان دی میستورا با طرف های سوری برقرار شود.

در این میان لجبازی مخالفان سوری که از ریاض آمده اند، از یک سو و پیش شرط های آنان از سوی دیگر، گفت وگوهای ژنو را با خطر مواجه می کند.

26

 

پربیننده ترین خبرها