گاف وزیر اسراییلی از روابط با مصر پرده برداشت

گاف وزیر اسراییلی از روابط با مصر پرده برداشت
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 13:40

گاف یووال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مبنی بر افشای درخواست تل آویو از قاهره برای غرق آب کردن تونل های فلسطینی ها در غزه، خشم مقامات این رژیم را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال افشای روابط تل آویو با مصر ضد حماس، موسسه نظامی رژیم اشغالگر قدس خشم خود را از سخنان یووال اشتاینتس ابراز کرد.

اشتاینتس به تازگی اذعان کرده است که اقدام مصر در زمینه هدایت آب دریا و غرق کردن تونل هایی که فلسطینی ها زیر مرزهای مصر با نوارغزه حفر می کنند، به درخواست اسرائیل صورت گرفته است.  

اشتاینتس - از اعضای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر - گفت: عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر بخش زیادی از تونل ها بین غزه و سینا را غرق آب کرده که این اقدام راه حل خوبی است.  

مصر اواخر سال 2014 ایجاد منطقه حائل بین این کشور و غزه را آغاز و صدها تونل را ویران کرد و مدعی شد که از این تونل ها برای قاچاق سلاح استفاده می شد.

این درحالی است که به دلیل محاصره مستمر و همه جانبه مردم غزه از سوی صهیونیستها، تونلها تنها راه انتقال کالاها و داروهای مورد نیاز اهالی غزه به شمار می آمدند.

جنبش حماس، مصر را متهم می کند که با تخریب تونل هایی که از آن ها برای انتقال کالاها و مسافران استفاده می شد، مشکلات ناشی از محاصره نوارغزه را دوچندان کرده است. در نوار غزه حدود یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی نفر سکونت دارند.

اشتاینتس همچنین گفته است که «هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و مصر خوب و قویتر از هر زمان دیگری است».

و-و.ا-ن.ح-ب

پربیننده ترین خبرها