وزیر سوریه ای : بازپس گیری حلب دشوار است

وزیر سوریه ای : بازپس گیری حلب دشوار است
پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 - 17:19

العالم - عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: نبرد حلب با توجه به حجم انبوه گروه های مسلح و مجهز بودن آنها به سلاح آسان نخواهد بود؛ اما دولت گمان نمی کند برای پاکسازی این منطقه، نبردی طولانی را در پیش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی اقدام احتمالی عربستان در زمینه ارسال نیروی نظامی به سوریه به عنوان بخشی از عملیات علیه داعش به رهبری آمریکا را یک قمار و ماجراجویی بزرگ توصیف کرد و گفت: عربستان سعودی نمی تواند پیامدهای این اقدام را تحمل کند.
الزعبی همچنین گفت: گروه های تروریستی در حلب گروه های بزرگ با حمایت مالی و تسلیحاتی فراوان هستند که از سلاح های پیشرفته بهره می برند به همین خاطر نبرد در حلب آسان نیست، اما به خواست خدا روزی خواهد رسید که حلب و حومه آن به همراه بخش های اشغالی توسط تروریست ها مجددا تحت کنترل دولت قرار خواهد گرفت.
وی در عین حال با خودداری از پیش بینی مدت زمان عملیات نظامی در حلب گفت: فکر نمی کنم نبرد در حلب زیاد به طول بینجامد. درگیری ها در نقاط متعددی در جریان است و طرح های نظامی مختلفی وجود دارد اما در شماری از مناطق امدادرسانی به تروریست ها کاملا قطع شده و تحت کنترل ارتش قرار گرفته اند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نام گروههایی که موشک ضد زره امریکایی تاو در اختیار دارند گفت: علاوه بر جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه است گردان سلطان مراد، گردان سلطان سلیم، گردان آلبانیایی ها، گردان چچنی ها و حزب ترکستانی (که از عناصر مسلح چینی تشکیل شده است) همگی موشک های تاو دریافت کرده و در شهر حلب متمرکز شده اند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود : هدف از عملیات در حلب علاوه بر پاکسازی آن و مسیرهای تدارکاتی گروههای مسلح از ترکیه به این شهر، کنترل آزادراه دمشق – حلب است و دولت در تلاش می کند تا محاصره این شهر را در هم بشکند.
الزعبی تصریح کرد: فشارهای فزاینده علیه گروههای مسلح ممکن است باعث افزایش حملات انتحاری مشابه حملات اخیر در دمشق شود.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: ادلب نیز از جمله اهداف کلی عملیات نظامی ارتش سوریه است. اما در زمان مناسب، نقشه خاصی برای آن طراحی خواهد شد.
الزعبی تصریح کرد که هرگونه تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش صرف نظر از شکل و جزئیات آن باید تنها با موافقت دولت سوریه انجام شود.

216-9

پربیننده ترین خبرها