اسد: آماده مقابله با نیروهای سعودی و ترکیه هستیم

اسد: آماده مقابله با نیروهای سعودی و ترکیه هستیم
جمعه 23 بهمن 1394 - 21:51

العالم - رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر این که مذاکره به معنای توقف مبارزه با تروریسم نیست از آمادگی نیروهای کشورش برای مقابله با هرگونه دخالت زمینی احتمالی از سوی ترکیه یا عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم بشار اسد در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه در دفتر کارش در دمشق گفت بازپس گرفتن اراضی سوریه هدف اوست اما این امر ممکن است زمان زیادی ببرد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از بازپس گیری حلب اعاده سیطره بر آن نیست چون ما هم اکنون نیز به عنوان یک دولت در آن شهر حضور داریم بلکه هدف اصلی قطع راه ارتباطی حلب با ترکیه است زیرا راه اصلی امدادرسانی به تروریست ها آنجاست.

رئیس جمهوری سوریه درباره احتمال عملیات نظامی زمینی برخی کشورها در سوریه ، بیان کرد: منطق می گوید که دخالت غیرممکن است اما گاهی واقعیت با منطق تناقض دارد مخصوصا وقتی با افراد بی عقل که حاکمیت برخی کشورها را در دست دارند مواجه باشی، از این رو نمی توانم این احتمال را نادیده بگیرم و دلیل آن بسیار ساده است: اردوغان شخصی متعصب و مایل به اخوان المسلمین است و رویای احیای حکومت عثمانی را در سر می پروراند. این موضوع درباره عربستان هم صدق می کند و قطعا این عملیات برای آنها آسان نخواهد بود و ما با تمام قوا با آنان مقابله خواهیم کرد.

بشار اسد ضمن مردود خواندن گزارش های سازمان ملل متحد که دولت دمشق را به جنایت جنگی متهم می کند این مطالب را سیاسی توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که این سازمان ها به شکل اساسی تحت سیطره قدرت های غربی هستند از این رو اغلب گزارش های آنها سیاسی و در خدمت طرح های خاصی است ضمنا این گزارش ها به طور کلی ادله ای ارائه نمی کنند برای همین من از این تهدیدها و ادعاها نمی ترسم.

اسد از فرانسه خواست با تغییر سیاست در قبال سوریه برای مبارزه با تروریسم اقدام کند.

وی گفت که فرانسه از سیاست های خرابکارانه در منطقه تبعیت می کند و مستقیما به حمایت از تروریسم می پردازد از این رو باید سیاست های خود را در جهت مبارزه با تروریسم تغییر دهد.

وی در پاسخ سوالی درباره استعفای لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که جابجایی افراد چندان اهمیت ندارد بلکه تغییر سیاست ها مهم است.

رئیس جمهوری سوریه از دولت های اروپایی خواست همانگونه که با محاصره سوریه و حمایت از تروریسم در ابتدای بحران به تروریست ها کمک کردند و باعث آواره شدن مردم سوریه شدند حالا هم به مهاجران سوری تا زمان مهیا شدن شرایط بازگشت، پناه دهند.

202-9

 

پربیننده ترین خبرها