دوراهی فرار یا هلاکت برای متجاوزان به یمن +ویدئو

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 19:28

یمن(العالم) ـ بر اثر بمباران دهها موضع نظامی در جنوب عربستان به دست نیروهای یمنی، شماری از نظامیان سعودی کشته و دهها تن از مزدوران در درگیری با نیروهای یمنی از جبهه کرش در استان لحج پا به فرار گذاشتند.

به گزارش خبرنگار العالم در یمن، برای نخستین بار یگانهای ارتش و کمیته های مردمی به مرزهای سعودی از سمت صحرای ربع الخالی یورش بردند و بولدوزرارتش سعودی را که درحال حفر خاکریز و کانال به سمت گذرگاه الخضرا در نجران بود، منهدم کردند و این علاوه بر کشته شدن شماری از نظامیان سعودی در گلوله باران مواضع الضبعی و العش است.

در همین حال علاوه بر کشته شدن یک نظامی سعودی درعملیاتی در شرق گذرگاه مرزی الطوال در جیزان، مواضع الجبوح و کرس جوبح، موضع المثنی دراطراف شهرالربوعه در عسیر با دهها راکت انداز و موشک گلوله باران شد.

نیروهای مشترک یمن پس از آزادسازی مواضع راهبردی متعددی درمناطق الطلعه الحمراء و المشجع و العطیف و ایدات الراء، اینک بر شهر مارب در مرکز کشور مشرف هستند.

جبهه کرش در استان لحج در جنوب یمن نیز پس از رویارویی شدید با نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، شاهد فرار دسته جمعی متجاوزان و مزدوران از جبهه های قرنه و کرش به سمت لحج و العند شد، این رویارویی ها به کشته شدن شمار زیادی از متجاوزان و در راس آنها دو سرکرده به نام احمد سلام الصبیحی و نعمان الاغبری شد.

از سوی دیگر شهرهای تحت اشغال نیروهای متجاوز شاهد ناامنی گسترده هستند که این امر ماندن آنها تحت سیطره متجاوزان را تهدید می کند؛ بر اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در یک ایست بازرسی تابع نیروهای تجاوزگر در شهر عدن در جنوب یمن، یک نظامی اماراتی کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

منابع محلی تاکید کردند که این انفجار یک ایست بازرسی نزدیک هتل الصخره در منطقه التواهی را هدف قرار داد و در همین حال بر اثر درگیری میان مزدوران و عناصر مسلح دیگری در منطقه الصبیحه در منطقه شیخ عثمان در شمال عدن، یک غیرنظامی کشته و شماری دیگری مجروح شدند. 

همچنین در استان اِب، برخی عناصر مسلح محمد علی مسعد بدیر عضو شورای نظامی این استان و پسر شیخ بدیر را ترور کردند و سپس پا به فرار گذاشتند. برخی منابع تاکید کردند که این اقدام در چارچوب تصفیه حساب های مداوم میان شبه نظامیان مسلح است که در این استان با یکدیگر رقابت می کنند.

210-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها