واکنش دمشق به اظهارات جنجالی جان کری

واکنش دمشق به اظهارات جنجالی جان کری
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 18:16

وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد؛ ملت سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگری برای عقب راندن تروریسم و حفظ وحدت و حاکمیت سوریه مصمم هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد؛ ملت سوریه که به پایان هرچه سریع تر بحران کنونی و بازگشت امنیت و ثبات به کشورشان چشم دوخته اند، امروز بیش از هر وقت دیگری برای عقب راندن تروریسم و حفظ وحدت سوریه و حمایت از حاکمیت آن مصمم هستند.
 يک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات “جان کری،” وزیر خارجه امریکا درباره طولانی شدن بحران سوریه و احتمال تجزیه جمهوری عربی سوریه گفت: ما به شدت اظهارات کری را که کاملا با حقیقت در تضاد است و با هدف گمراه کردن دیگران و شانه خالی کردن از مسئولیت جنایاتی تروریست‌ها در حق ملت سوریه مطرح شده است؛ محکوم می کنیم.
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این منبع افزود: آمریکا، هم پیمانان و مزدورانش در منطقه مسئولیت بحران در سوریه و ادامه آن را برعهده دارند، چرا که از تروریسم حمایت کرده و به وظیفه خود به عنوان عضو شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم عمل نکرده اند. به ویژه کشورهایی همچون ترکیه و عربستان که سرمنشأ و پایگاه اصلی تندروی و تروریسم در منطقه هستند.
این منبع تاکید کرد: سوریه و ملت آن امروز بیش از هر زمان دیگری مصمم به نابودی تروریسم و حفظ وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور هستند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا سه شنبه در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مدعی شده بود که کشورش در صورت "جدی نبودن" دمشق و مسکو در مسأله انتقال قدرت در سوریه، راه حل جایگزین را بررسی خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها