مخالف بحرینی سنّی به حبس محکوم شد

مخالف بحرینی سنّی به حبس محکوم شد
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:04

العالم ـ دادگاه بحرین، یک مخالف و فعال سیاسی را به اتهام "تحریک به دشمنی با نظام" به یک سال حبس محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاهی در بحرین، امروز چهارشنبه "ابراهیم شریف" مخالف و فعال سیاسی سنّی مذهب بحرینی را پس از تبرئه از اتهام "تلاش برای تغییر نظام با استفاده از زور"، به اتهام "تحریک به دشمنی با نظام" به یک سال حبس محکوم کرد.

به نوشته "روسیا الیوم"، یک منبع قضایی چهارشنبه تاکید کرد که دادگاه جنایی بحرین، ابراهیم شریف دبیر کل سابق جمعیت "وعد" را به اتهام تحریک به دشمنی با نظام به حبس محکوم کرد.

مقامات بحرین در ماه تیر ماه گذشته ابراهیم شریف را پس از آن که برای مدتی آزاد شده بود، بار دیگر بازداشت کردند و دستگاه قضایی نیز تصمیمی مبنی بر محاکمه وی به اتهام "ترویج برای تغییر نظام با استفاده از زور" اتخاذ کرد.

دادستانی کل در آن زمان تاکید کرد که مبنای این اتهام، سخنرانی ابراهیم شریف در مکانی عمومی است که در آن خواستار "مشارکت در انقلابی علیه نظام حاکم" و مقابله با مقامات شده بود. این سخنرانی در مراسم گرامیداشت یکی از قربانیان اعتراضات در سال 2011 همزمان با حوادث موسوم به "بهار عربی" ایراد شده بود.

ابراهیم شریف از آغاز محاکمه‌اش در اوایل شهریور ماه، خود را از این اتهام مبرا می‌دانست و در دادگاه بزرگ جنایی بحرین ضمن دفاع از خود تاکید می‌کرد که اتهام مذکور فقط بر پایه حدس و گمان های دادستان کل مطرح شده است.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها