سازمان ملل: آتش‌بس "شکننده" در سوریه برقرار است

سازمان ملل: آتش‌بس
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 22:44

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد که تداوم آتش بس در سوریه قابل اطمینان نیست.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کرد: آتش بس در سوریه برقرار است، ولی با گذشت 6 روز از زمان آغاز آتش بس هنوز اطمینانی درباره تداوم آن وجود ندارد.
روسیا الیوم امروز پنجشنبه به نقل از دی میستورا نوشت: اوضاع قابل اطمینان نیست و موفقیت آتش بس، تضمینی ندارد؛ ولی پیشرفت چشمگیری حاصل شده است.
دی میستورا در جمع خبرنگاران گفت: آتش بس در استان های حمص، حماه، لاذقیه و دمشق چند بار نقض شد، اما هر بار نقض آتش بس متوقف گردید. 
دی میستورا گفت:  آتش بس در سوریه زمینه را برای رسیدن کمک ها به مناطق جنگی فراهم کرده و خشونت در این کشور پس از اجرای طرح آتش بس به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
نماینده سازمان ملل همچنین از آغاز قریب الوقوع مذاکرات بین دولت و مخالفان سوریه خبر داد و گفت: دور جدید مذاکرات صلح سوریه روز 9 مارس 2016 در ژنو آغاز خواهد شد و برخی از گروه های مخالف سوری شاید در چند روز آینده به ژنو بروند.
یان ایگلند هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه در سوریه نیز از افزایش حجم کمک های ارسالی به مناطق جنگی در سال 2016 در مقایسه با سال 2015 خبر داد و گفت: آغاز آتش بس زمینه را برای رسیدن کمک ها به مناطق دور از دسترس فراهم خواهد کرد.

 

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها