" جیش الاسلام " پایبندی به آتش بس سوریه را رد کرد

جمعه 14 اسفند 1394 - 17:30

العالم - گروه موسوم به " جيش الاسلام " در سوريه كه سركرده آن " محمد علوش " از مذاكره كنندگان ارشد معارضان سوری در مذاكرات صلح سوريه در ژنو است، مخالفت خود را با آتش بس در سوريه اعلام كرد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم ، " جيش الإسلام" روز جمعه (4 مارس) در بيانيه اي اعلام كرد " نيروهای دولتی با هدف تصرف ميزان بيشتری از اراضی تحت سلطه مخالفان به جذب نيرو اقدام می كنند".

علوش مسئول سياسی گروه "جيش الإسلام" گفت : " نيروهای دولتی تخلفاتی را مرتكب می شوند و با استفاده از انواع مختلف سلاح در برخی از مناطق و جذب نيروهای بيشتر به دنبال اشغال مناطق راهبردی بسيار مهم هستند.

وی افزود " پذيرش آتش بس در شرايط كنونی، در واقع به معنای تسليم شدن نيروهای " جيش الاسلام " است و اين گروه به دفاع از مردم ادامه می دهد".

"جيش الاسلام" که از سوی عربستان، تركيه و قطر حمايت ، به طور مستمر دمشق پايتخت سوريه را مورد حمله قرار می دهد که شمار زيادی از شهروندان در اين حملات ، كشته و يا زخمی شده اند.

درهمين ارتباط ، يگان های كُرد حمايت از مردم، گروه های مسلح مخالف را به بی احترامی به توافق آتش بس و حمله به منطقه شيخ مقصود ( كه اكثر ساكنان آن كرد هستند) در حلب و ديگر مناطق نزديك اين شهر متهم كردند.

اين اتهام ، اتاق عمليات حلب است كه جبهه النصره و جنبش " احرار الشام " از مهم ترين گروه های آن ها در حلب و حومه آن به شمار مي رود.

215-9

پربیننده ترین خبرها