سخنان صریح جعفری که سعودیها را خشمگین کرد +ویدیو

جمعه 21 اسفند 1394 - 20:10

سخنان وزیر امورخارجه عراق در اجلاس اتحادیه عرب در حمایت از حزب الله لبنان، باعث خشم نماینده سعودی و خروج او از اجلاس شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ابراهیم جعفری" پس از این اجلاس در قاهره به خبرنگاران گفت: امروز با صراحت کامل و در حد کافی اعلام کردم که ما حزب الله را جنبش مقاومت می‌دانیم.
جعفری افزود: حزب الله خون نمی ریزد بلکه مانع خون ریزی می شود.
وی تأکید کرد: حزب الله گرانبهاترین داشته‌ها و خون باارزش فرزندان خود را تقدیم می‌کند، تا از امنیت و ثبات لبنان حمایت کند و مانع پیامدهایی شود که ممکن است از این کشور شروع شود.
ابراهیم جعفری همچنین گفت: ما قاطعانه با توصیف بسیج مردمی و حزب الله به عنوان سازمانهای تروریستی مخالفیم. این اقدام فقط تعدی به بسیج مردمی عراق نیست، بلکه تعدی به مفهوم مقاومت است که همه کشورها و انقلابهای دنیا از آن الگو گرفته اند.
جعفری تأکید کرد: جنبشهای مقاومت همواره واکنشی طبیعی به اشغالگری ها و استبداد بوده‌اند، و این اقدام (توصیف آنان به عنوان گروه های تروریستی) اهانت به احساسات مردم است.
جعفری اظهار داشت: بین گروه‌های مقاومت که در حال مبارزه و جانفشانی برای مردم هستند، با گروه هایی که مانند داعش و امثال آن دچار جنون شده و به دنبال ایجاد ناامنی هستند، تفاوت وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها