روسیه نیروهای خود را از سوریه خارج می کند

روسیه نیروهای خود را از سوریه خارج می کند
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 22:10

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای سوری خود درباره کاهش حضور نیروهای هوایی ارتش روسیه در سوریه توافق کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در بیانیه ریاست جمهوری سوریه آمده است: پس ازموفقیتهای ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه در نبرد ضد تروریسم و بازگرداندن امنیت به بسیاری از مناطق سوریه و افزایش آشتی در این کشور، بشار اسد و ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی توافق کردند که نیروهای هوایی روسیه در سوریه کاهش یابند و این اقدام در راستای مرحله کنونی و ادامه آتش بس و همچنین تأکید طرف روس بر ادامه حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم انجام می شود.

از سوی دیگر کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور مأموریتهای اصلی محول شده را اجرا کردند و توافق شد که بخش اعظم نیروی هوایی رزمی روسیه (از سوریه) خارج شود، و مرکزی برای تضمین پروازها در سوریه جهت مراقبت اجرای شروط آتش بس باقی بماند.

منابع خبری درمسکو روز دوشنبه گزارش کردند که رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با وزیران دفاع و امورخارجه اعلام کرد که از فردا( سه شنبه) نیروهای کشورش از سوریه خارج خواهند شد.
رئیس جمهوری روسیه گفته است که خارج سازی نیروهای روسی از سوریه در شرایط کنونی حرکتی است برای افزایش اعتماد در روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و امیدواریم شرکت کنندگان در مذاکرات سوریه پیام مورد نظر را دریافت کنند.
پوتین افزود: نیروهای نظامی روسیه در سوریه در شش ماه اخیر با موفقیت ماموریت محوله را انجام دادند و به اهداف تعیین شده دست یافتند.
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی که در روسیه عملیات مشابه عملیات هوایی سوریه علیه تروریست ها را تمرین نکرده بودند با درجه بالای مهارت از عهده این ماموریت برآمدند.
وی افزود: پایگاه هوایی حمیمم در سوریه همچنان از زمین و هوا و دریا دفاع خواهد شد.
خروج نیروها به معنی توقف کمک تسلیحاتی نیست
"ویکتور اوزیروف" رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدرال روسیه در همین راستا اعلام کرد، خارج کردن نیروهای هوایی روسیه به معنای خودداری از اجرای پایبندی‌ها در زمینه تحویل سلاح و فناوری های نظامی به دولت سوریه و آموزش کارشناسان نظامی نیست.
وی افزود: دولت سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه، این امکان را یافت که با نیروهای خود با تروریستها مقابله کند.

9

 

پربیننده ترین خبرها