ارتش سوریه نیمی از شهر باستانی تدمر را آزاد کرد

ارتش سوریه نیمی از شهر باستانی تدمر را آزاد کرد
شنبه 7 فروردين 1395 - 09:58

ارتش سوریه و متحدانش نیمی از شهر باستانی تدمر در حومه شمالی حمص را پس از وارد اردن خسارات و تلفات سنگین به گروه تروریستی داعش، آزاد کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه و متحدانش با برخورداری از پوشش هوایی جنگنده های روسیه با پیشروی برق آسا در حومه شهر و خنثی سازی مین هایی که عناصر تروریستی داعش کار گذاشته بودند، مسیر اصلی منتهی به مرزهای عراق و سوریه را قطع و از دسترس تروریست ها خارج کردند.

بنابر این گزارش تلویزیون سوریه دیروز (جمعه) از آزادسازی قلعه تاریخی تدمر و ادامه پیشروی ارتش این کشور به سوی تدمر و درگیری های شدید میان ارتش و تروریست های داعش خبر داده بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز با اشاره به جنگ خیابانی در دو محله مسکونی المتقاعدین و الجمعیات واقع در شمال غرب، اذعان کرد که دهها نفر از تروریستها کشته شده یا گریخته اند. یک منبع میدانی سوری نیز گفت که ارتش قصد دارد شهر را از سه جهت محاصره کرده و یک مسیر را در شرق شهر برای عقب نشینی تروریستها باز بگذارد.

تکذیب خروج کامل نیروی هوایی روسیه از سوریه

از سوی دیگر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه خروج کامل نیروی هوایی روسیه از سوریه را تکذیب و تأکید کرد که داعش و "جبهه النصره" همچنان اهداف قانونی نیروی هوایی روسیه هستند.

ریابکوف گفت: نیروهای روسیه در سوریه در حال مبارزه با تروریسم هستند. وی با اشاره به پیشرفتهای چشمگیری که در رایزنی های روسیه و امریکا درباره صلح و ایجاد چارچوب های یکپارچه برای رسیدن به ثبات در خصوص آتش بس به دست آمده است، افزود: طرف امریکایی هیچ مخالفتی با موضوع مبارزه روسیه با تروریسم ندارد.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها