تکرار سریع تاریخ در مصر

تکرار سریع تاریخ در مصر
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 13:14

بازداشت روزنامه نگاران و فعالان مصری در روزهای اخیر تشدید شده است و نيروهاي امنيتي از بیم گسترش اعتراض ها علیه نظام سیسی در مناطق اصلي قاهره به ويژه اطراف ميدان التحرير، حضور گسترده یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،" کیم سینگوبتا " روزنامه نگار بخش سیاسی ایندیپندنت درمطلبی با عنوان " نگرانی از گسترش اعتراض ها در مصر بعد از بازداشت فعالان و روزنامه نگاران از سوی نظام مصر" نوشت " عبدالفتاح سیسی " رئیس جمهور مصر از زمان نشستن بر کرسی قدرت با بدترین اعتراض‌ها به علت موضوع های مختلف و تازه ترین آن ها موضوع جزایر تیران و صنافیر مواجه است".
به نوشته سینگوبتا ، السیسی معارضان و دعوت کنندگان به تظاهرات را متهم کرده که امنیت ملی را به خطر می‌اندازند، این درحالی است که درواقع علل و شعارهای تظاهرکنندگان کاملا ملی است.
سینگوبتا ادامه داد: بازداشت مخالفان تا روز تظاهرات ادامه پیدا کرد و نیروهای امنیتی مصر 3 روزنامه نگار دیگر را بازداشت کردند که بر اساس آمار گروه آزادی شجاعان ( فعال در امور حقوق بشری ) تعداد بازداشت شدگان فقط در هفته گذشته به بیش از 100 نفر رسید.
وی درپایان تاکید کرد مساله قابل توجه این است که تظاهرکنندگان دراین تظاهرات نیز از همان شعارهایی استفاده کردند که درسال 2011 علیه حسنی مبارک سر می دادند " مردم خواهان سرنگونی نظام هستند".
215-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها