25 آوریل؛ شروعی برای پایان حاکمیت سیسی برمصر!

25 آوریل؛ شروعی برای پایان حاکمیت سیسی برمصر!
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 22:03

العالم - گروه های انقلابی و سیاسی مصر با تاکید بر ادامه فعالیت های اعتراضی درکشورشان ، اعلام کردند : تظاهرات 25 آوریل (ششم اردیبهشت) مرحله ای مهم در تاریخ ملت مصر و سرآغاز واقعی سرنگونی نظام عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری کودتاچی این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اجرائی جنبش "جوانان ضد کودتا" از مشارکت هزاران نفری مردم مصر خصوصاً جوانان در تظاهرات دیروز(دوشنبه) در سراسر این کشور به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مصر یاد و اعلام کرد که مردم با مشارکت در این تظاهرات، برگ زرینی را به تاریخ انقلاب و مبارزات خود افزودند، این کشور بار دیگر رنگ و بوی انقلاب به خود گرفت و نشانه های پیروزی بیش از پیش خودنمائی می کند. 
مصری‌ها روز دوشنبه در سالروز آزادسازی سینا و دراعتراض به توافق قاهره و ریاض درباره ترسیم مرزهای دریایی و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به سعودی ها ، در استان‌ها و شهرهای مختلف از جمله قاهره تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان علیه سیاست‌های نظام عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر شعارهایی سر دادند.
نیروهای ضد شورش و امنیتی مصر با گاز اشک آور به تظاهرکنندگان حمله کرده و دهها تن از جمله چندین خبرنگار و فعال رسانه‌ای بازداشت شدند.
ائتلاف انقلابی زنان مصر هم دربیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت بیش از 133 شهروند مصری توسط ماموران السیسی، افزود: عوامل رژیم مصر133 مصری را بازداشت کردند که در میان آنها 14 زن و دختر وجود دارد، زیرا دولت السیسی از تداوم فعالیت های انقلابی و مردمی به ترس و وحشت افتاده و برای حفظ قدرت از هیچ اقدام مجرمانه کوچک و بزرگی رویگردان نیست، ولی فعالیت های مردمی و انقلابی تا سرنگون کردن رژیم کودتا، جنایتکاران و خائنان ادامه خواهد یافت.
ائتلاف انقلابی زنان مصراز نظام حاکم به علت بخشیدن آب و خاک این کشور به بیگانان انتقاد و اعلام کرد: نظام حاکم در حالی از آب و خاک مصر چشم می پوشد و آن را به بیگانگان می بخشد که مردم این کشور در تأمین روزی خود با مشکل مواجه هستند و قیمت ها روز به روز افزایش می یابد و رژیم مصر باید بداند که تظاهرات دیروز زمینه سرنگونی اش را فراهم کرده است.
" محمد منتصر" سخنگوی اخوان المسلمین مصر هم با درخواست از مردم این کشور برای شرکت در تظاهرات جمعه این هفته اعلام کرد: مصر در روز 25 آوریل 220 تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز به خود دید و عوامل حکومت در 60 منطقه به معترضان حمله کردند ولی اعتراض ها، تجمع ها و تظاهرات تا پائین کشیدن سران کودتا از مسند قدرت همچنان ادامه خواهد یافت.
دفتراجرائی جنبش جوانان ضد کودتای مصردر بیانیه ای خطاب به جوانان این کشوراعلام کرد: شما جوانان روزدوشنبه حماسه آفریدید و ترس و وحشت را در جان و دل نظامیان قدرت طلب انداختید و دار و دسته مزدور این نظامیان کودتاچی درواکنش به حماسه شما همچون گذشته به سرکوب و بازداشت تظاهرات کنندگان پرداختند.
"قدرت ملت امروز بیشترازقدرت هرسلاح و حاکم دیکتاتوربوده و خواست ما از ملت این است که همچنان در برابر زورگویان بایستند و بدانند که با فداکاری و گذشتن از جان خود برای نجات کشور از دست قدرت طلبان خائن نام خود را در تاریخ برای همیشه ثبت خواهند کرد."  
جنبش جوانان ضد کودتا همچنین خطاب به سران مصر اعلام کرد: شما هرگز نخواهید توانست بین ملت اختلاف و تفرقه بیندازید و بدانید که ملت تا زمانی که شما را به جُرم خیانت به کشور و مردم، چپاول بیت المال، کشتار بی گناهان و شکنجه جوانان به پای چوبه دار نکشاند، آرام نخواهد نشست. 
جنبش جوانان 6 آوریل نیز خطاب به سران رژیم حاکم بر مصراعلام کرد: شما فقط به ضرب و جرح و زندانی کردن ما پرداختید، ولی ما با تظاهرات خود پایه های حکومت شما را متزلزل کردیم و تا فروریختن پایه های حکومتتان از پای نخواهیم نشست.
زندانیان مجتمع زندان های طُرّه نیز امروز (سه شنبه) در نامه ای خطاب به انقلابیون مصری اعلام کرد: تظاهرات شما امید را در دل ها بار دیگر زنده کرد و برای ادامه مبارزه با نظامیان حاکم مصمم ترشده ایم، نظامیان ستمگری که با سرکوب و کشتار مردم قدرت را به دست گرفته اند و آب و خاک کشور را نادیده می گیرند ولی سرانجام قدرت و شوکت شان در آینده نزدیک یا دور فروخواهد پاشید. 
کمپین مردمی حفاظت از آب و خاک مصر نیز در بیانیه ای با عنوان "مصر فروختنی نیست" از دستگاه های امنیتی مصر به علت سرکوب تظاهرات کنندگان بی دفاع انتقاد و اعلام کرد: مردمی که روز 25 آوریل تظاهرات کردند، به مناسبت سی و چهارمین سالگرد آزادسازی شبه جزیره سیناء به خیابان ها آمده بودند تا اعلام کنند که جزایر تیران و صنافیر برای ملت مصر است نَه بیگانگان.
این کمپین در بیانیه خود خواستار آزادی فوری همه جوانان از زندان شد و اعلام کرد: اگر در زندان هر آسیبی به جوانان برسد، سرکرده کودتا و وزارت کشورش باید جوابگو باشند و مسئولیت آن را به عهده بگیرند.
این تشکّل مردمی از تداوم تلاش های خود برای لغو توافقنامه واگذاری مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان خبر داد و افزود: ما تا لغو توافقنامه ترسیم مرزهای دریائی مصر و عربستان که قاهره طبق آن جزایر تیران و صنافیر را به ریاض بخشید، از پای نخواهیم نشست و این جزایر را بار دیگر تحت حاکمیت ملت مصر درخواهیم آورد.
ائتلاف انقلابی جنبش های کارگری مصر نیز از رژیم السیسی به علت اجرای قانون وضعیت فوق العاده بدون تصویب آن در مجلس نمایندگان انتقاد و اعلام کرد: رژیم حاکم بر مصرهر فعالیت اعتراض آمیزی را که برای اعلام مخالفت با سیاست های ناکارآمدش انجام می شود، با توسل به قانون وضعیت فوق العاده در نطفه خفه می کند و عوامل رژیم اگر کمترین شکی به یکی از شهروندان مصری بکنند، وی را بازداشت می کنند، حتی اگر این فرد در داخل مغازه اش برای به دست آوردن لقمه نانی نشسته باشد و کاری به کار دیگران نداشته باشد.
اتحادیه خبرنگاران مصر نیز از رژیم حاکم این کشور به علت سرکوب و بازداشت اصحاب رسانه انتقاد و اعلام کرد: عوامل رژیم مصر، اصحاب رسانه را از پرداختن به وظیفه اطلاع رسانی منع می کنند و دوربین های آنها را یا می شکنند یا مصادره می کنند.
این اتحادیه افزود: برخورد غیرقانونی عوامل رژیم مصر با اصحاب رسانه باعث نخواهد شد که فعالان عرصه اطلاع رسانی از وظایف خود چشم پوشی کنند و واقعیت ها را به سمع و نظر مردم نرسانند.
بنابربیانیه این اتحادیه،  وزارت کشور و دستگاه های امنیتی مصر افرادی را برای حمله به اصحاب رسانه حتی به اعضای اتحادیه خبرنگاران این کشور اجیر کرده اند و تاکنون تعدادی از اصحاب رسانه بازداشت شده اند و هم اکنون در زندان به سر می برند که باید هر چه زودتر آزاد شوند، با این حال اتحادیه خبرنگاران مصر روش های قانونی لازم را برای آزاد کردن آنها از بند زندان و جلوگیری از تکرار تعرض عوامل رژیم به فعالان عرصه رسانه در پیش خواهد گرفت.
درهمین حال منابع مصری امروز سه شنبه اعلام کردند که یک دختر مصری 22 ساله به نام فاطمه محمد عبدالله در خیابان شماره 20 منطقه الرمل استان اسکندریه به علت شدت جراحات ناشی از برخورد عامدانه خودروی پلیس با وی جان خود را از دست داد.
پلیس دوشنبه شب هنگام متفرق کردن تظاهرات کنندگان در منطقه الرمل به تعقیب و گریز آنها پرداخت. به گفته شاهدان عینی، فاطمه پس از برخورد خودروی پلیس با وی به بیمارستان منتقل شد ولی به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

214-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها