مشعل المپیک، برزیل را روشن کرد!

مشعل المپیک، برزیل را روشن کرد!
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 15:18

روشن شدن مشعل المپیک در برزیل، این کشور را در کانون توجه علاقه مندان به این رویداد مهم ورزشی قرار داد؛ "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل، مشعل المپیک را در پایتخت این کشور روشن کرد و متعهد شد که تنش های سیاسی، تاثیری بر روند برگزاری المپیک نگذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مشعل المپیک، دیروز (سه شنبه) به پایتخت برزیل رسید. این نخستین بار است المپیک در قارۀ آمریکای جنوبی برگزار می شود.

مشعل المپیک، با هواپیمایی مسافری از ژنو به برزیل منتقل شد و دو جنگنده برزیلی، آن را تا هنگامِ فرود، همراهی کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، مشعل المپیک به مدت سه ماه از بیش از 300 شهر جهان گذر خواهد کرد تا در پایان، به استادیوم ماراکانا در ریودوژانیرو برسد و در آن جا مراسم گشایش بازی های تابستانی، آغاز شود.

روسف، که در حال حاضر درگیر موضوعاتی است که ممکن است به برکناری وی منجر شود و در زمان گشایش بازی های المپیک دیگر رئیس جمهور برزیل نخواهد بود، گفت: هرچند برزیل، در حال گذار از مرحلۀ تاریخی بسیار حساسی در مجال تاریخِ دموکراسی است، اما به خوبی می دانیم که چگونه بهترین استقبال را از مهمانان و ورزشکاران المپیک، فراهم کنیم.

وی تاکید کرد که نهادهای ورزشی در ریودوژانیرو آماده هستند و تدابیر امنیتی لازم برای حفاظت از ورزشکاران و گردشگران و رؤسای نهادهای ورزشی در نظر گرفته شده است.

مشعل المپیک، توسط 12 هزار شخص در برزیل دست به دست خواهد شد، تا نخستین المپیکِ تابستانی در آمریکای جنوبی، رقم بخورد.

یکی از حاملان مشعل المپیک، دختری 12 ساله از پناه جویان سوری به نام حنان خواهد بود. او و خانواده اش، سال گذشته، به برزیل پناهنده شدند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها