عقب نشینی داعش در عراق

عقب نشینی داعش در عراق
دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 - 22:19

العالم - نخست وزیر عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: داعش در حال عقب نشینی است و عقب نشینی این گروه تروریستی روز به روز بیشتر می شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز حیدر العبادی امروز(دوشنبه)دردیدار با وزیر دفاع ایتالیا تاکید کرد: دولت عراق همچنان به تلاش خود برای پاکسازی همه مناطق تحت تصرف داعش از عوامل این گروه تروریستی ادامه می دهد .

نخست وزیرعراق همچنین از تداوم برنامه ایجاد اصلاحات سیاسی و اقتصادی خبر داد و افزود: دولت اصلاحات را در همه بخش ها خصوصاً بخش اقتصادی آغاز کرده است و همچنان در این مسیر گام برمی دارد.

العبادی گفت: ارتش عراق همچنان در میادین درگیری با داعش پیروزی های پی در پی کسب می کند و جامعه جهانی باید از ارتش عراق در بخش های آموزش، کمک های تسلیحاتی و پشتیبانی هوائی حمایت کند.

دردیدار العبادی با خانم " روبِرتا پینوتی " وزیر دفاع ایتالیا مسائل توسعه همکاری های نظامی و امنیتی دوجانبه ، لزوم حمایت جامعه جهانی از عراق در مبارزه با تروریسم ، بازگرداندن آوارگان و پناهجویان عراقی به مناطق خود و فراهم کردن زمینه آغاز فعالیت شرکت ایتالیائیِ مسئول صیانت از سد موصل بررسی شد.

پینوتی دراین دیدار گفت : دولت ایتالیا از عراق در همه بخش ها حمایت خواهد کرد.

وزیردفاع ایتالیا افزود: برنامه ای برای آموزش نیروهای ارتشی و امنیتی عراق به روش های بسیار جدید آماده شده است.

214-9

پربیننده ترین خبرها